  • 1. Data: 2006-04-04 16:10:56
    Temat: Skutki podatkowe stosowania bezpłatnego oprogramowania
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownikom softu freware i openorg do poczytania :)
    Pismo Podsekretarza Stanu z dnia 10 marca 2006 r., znak PB3/GM-8213-12/06/144,
    dotyczące skutków podatkowych związanych z korzystaniem z bezpłatnych programów
    komputerowych, skierowane do dyrektorów wszystkich izb skarbowych i urzędów
    kontroli skarbowej.

    http://prawo.vagla.pl/node/6124

    i uwagi użytkowników OpenOffice'a
    http://www.openoffice.pl/index.php?a=com&id=456

    ... i pomyśleć że w niedalekiej nam Szwecji urzędy skarbowe rozsyłają
    freeware'owe oprogrqamowanie do rozliczania rocznego z fiskusem z prośbą,
    zachętą aby podatnicy z niego skorzystali
    pozdr

  • 2. Data: 2006-04-04 16:28:06
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Jarek napisał(a):
> [...]
    > freeware'owe oprogrqamowanie do rozliczania rocznego z fiskusem z prośbą,
    > zachętą aby podatnicy z niego skorzystali

    jej, a ja mam darmowego płatnika, nic za niego nie płaciłem... to ile
    będę teraz musiał zapłacić za to ?

  • 3. Data: 2006-04-04 16:57:14
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    > Pismo Podsekretarza Stanu z dnia 10 marca 2006 r., znak
    > PB3/GM-8213-12/06/144,
    > http://prawo.vagla.pl/node/6124

    Bez paniki, mysle, ze najwazniejsze tam jest to:

    ~~
    W przypadku, gdy określone świadczenia (m.in. przekazanie praw) są z
    założenia bezpłatne dla wszystkich podatników, a nie jednostkowym
    przypadkiem stosowanym w stosunku do indywidualnego podmiotu, to wówczas nie
    należy ustalać w związku z zaistnieniem takiego zdarzenia przychodów
    podatkowych, o których mowa w art. 12
    ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
    ~~

    Choc oczywoscie, pewnien niepokoj pozostawia to:

    ~~
    Nie oznacza to jednak, iż przy ewentualnym określaniu skutków podatkowych
    związanych z korzystaniem z takiego oprogramowania komputerowego nie należy
    badać całokształtu okoliczności z nim związanych. Każdy przypadek wymaga
    zatem indywidualnej analizy.
    ~~

    Jak zywkle zadbali, aby jakas "luka korupcyjna" pozostala.

    latet

  • 4. Data: 2006-04-04 17:09:43
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    > jej, a ja mam darmowego płatnika, nic za niego nie płaciłem... to ile
    > będę teraz musiał zapłacić za to ?

    tak, tak .... darmowego a prokom to filar ruchu freeware'owego i podpora open
    org .... ot zapaleńcy, czystej krwi wolontariusze .... a takiemu zus'owi to na
    finasowqnie płatnika kasa z nieba spadała, spada i spadac będzie ...

  • 5. Data: 2006-04-04 17:22:47
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Jarek napisał(a):

> [...]
    > finasowqnie płatnika kasa z nieba spadała, spada i spadac będzie ...

    chodzi mi raczej o to, że ja dostałem tego płatnika za darmo, a kto go
    robił to nieważne, ja dostałem program za darmo i ciekawe czy od tego
    też mam płacić podatek

  • 6. Data: 2006-04-04 17:48:47
    Od: "jarek" <j...@p...onet.pl>

    > ja dostałem program za darmo i ciekawe czy od tego
    > też mam płacić podatek

    udostępninaie tego softu jest z założenia bezpłatne dla wszystkich podatników,
    i nie jest jednostkowym przypadkiem stosowanym do indywidualnego podmiotu jakim
    Ty jesteś, więc wówczas nie należy ustalać w związku z zaistnieniem takiego
    zdarzenia przychodów ....itd jak w cytowanym piśmie ... w kazdym bądź razie nie
    o płatnika w tym piśmie chodzi ...
    Co innego gdyby np. M$ postanowił dać ci (i innym wybrańcom) za darmo swój
    pakiet biurowy...

  • 7. Data: 2006-04-04 18:17:51
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Bez paniki, mysle, ze najwazniejsze tam jest to:
    >
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~
> [...]
    > ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~

    > Choc oczywoscie, pewnien niepokoj pozostawia to:
    >
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~
> [...]
    > zatem indywidualnej analizy.
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~

    > Jak zywkle zadbali, aby jakas "luka korupcyjna" pozostala.
    >

    > latet
    Pisałem o tym piśmie tu na forum jakieś 5 - 6 dni temu, że wyjaśnia, nic nie
    wyjaśniając. Przecież zamiast tego całego bełkotu można było krótko i zwięźle
    napisać że używanie takiego oprogramowania rodzi skutki w podatku dochodowym
    lub nie i jakie. Stosownie do tego każdy samodzielnie przekalkulował by ( chyba
    że ma dyskalkulię ) czy będzie go nadal używał czy zakupi komercyjne. Swoją
    drogą to również przesiadłem się na OOo, ale chyba będę musiał wrócić do EXCEL-
    a. To co ERXCEL robił w kilka sekund teraz trwa nawet kilkanaście minut.(
    przeliczenie i posortowanie arkusza zawierającego kilka tysięcy wierszy i
    kolumn)

    Pozdro

  • 8. Data: 2006-04-04 20:41:46
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    > Przecież zamiast tego całego bełkotu można było krótko i zwięźle
    > napisać że używanie takiego oprogramowania rodzi skutki w podatku dochodowym
    > lub nie i jakie.

    Chyba jednak za dżuo wymagasz od podsekretarza stanu ;)

> [...]
    > przeliczenie i posortowanie arkusza zawierającego kilka tysięcy wierszy i

    Calc w wersji 2.02 ?? Ciekawe czy tak samo liczył by na Intelu jak i na AMD.

  • 9. Data: 2006-04-05 05:16:48
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "jarek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    takiego
    > zdarzenia przychodów ....itd jak w cytowanym piśmie ... w kazdym bądź

    A dlaczego nie - przeciż napisano że "NIEMNIEJ każdy przypadek należy
    traktować indywidualnie" ;)

  • 10. Data: 2006-04-05 06:58:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    złodziej podatków wrote:

> [...]
    > co ERXCEL robił w kilka sekund teraz trwa nawet kilkanaście minut.(
    > przeliczenie i posortowanie arkusza zawierającego kilka tysięcy

    Ja osobiście mam odwrotne doświadczenia. Po wielu latach używania SO i
    OO niedawno musiałem pod excelem zrobić przekształcenie paru arkuszy
    tak aby wczytały sie poprawnie do pewnego programu CRM. Bardzo niemile
    zaskoczyło mnie ubóstwo dostępnych funkcji w excelu. Pewnych rzeczy
    bardzo prostych w OO nie dało się zrealizować bez tego ichniego basica.