  • 1. Data: 2006-04-04 14:59:31
    Temat: praca w Anglii
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Bardzo proszę o podpowiedż, bo do tej pory nie interesowałam się tym, ale
    teraz jest u mnie znajoma, której córka pracuje w Anglii i nie przyjeżdża do
    Polski od 15 miesięcy, ale jest zameldowana, czy musi rozliczać się w naszym
    US. Jeśli tak, to jak to powinna zrobić.

  • 2. Data: 2006-04-04 15:44:49
    Temat: Re: praca w Anglii
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Majkaa wrote:
> [...]
    > Polski od 15 miesięcy, ale jest zameldowana, czy musi rozliczać się w naszym
    > US. Jeśli tak, to jak to powinna zrobić.

    Identyczny wątek był kilka dni temu poszukaj w archiwum.
    Polski US domaga się podatku od osób które mają "ośrodek życiowy"
    położony w Polsce.
    Oznacza to, że osoba, która czasowo wyjechała za granicę płaci podatki w
    Polsce.

    I teraz niech sama sobie odpowie na pytanie. Wyjechała i nie wróci, czy
    wyjechała dorobić i wróci.
    W drugim przypadku podatek musi zapłacić.

  • 3. Data: 2006-04-04 17:51:00
    Od: "bulba" <s...@m...com>

    > I teraz niech sama sobie odpowie na pytanie. Wyjechała i nie wróci, czy
    > wyjechała dorobić i wróci.
    > W drugim przypadku podatek musi zapłacić.

    a jak wyjechala i nie zamierzala wrocic, a po 5 latach zmienila zdanie i
    zmienila osrodek interesow zyciowych na polske (celowo pisze, ze nie
    'wrocila')??

    pzdr.

    pb

  • 4. Data: 2006-04-04 18:01:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bulba wrote:
> [...]
    >
    > a jak wyjechala i nie zamierzala wrocic, a po 5 latach zmienila zdanie i
    > zmienila osrodek interesow zyciowych na polske (celowo pisze, ze nie

    To po powrocie zacznie płacić podatki w Polsce.
    Jakby się US chciał doczepić to będzie badał, jaki charakter miał jej
    wyjazd. Czy pojechała ot tak sobie, i po 5 latach wróciła, czy też np.
    firma wysłała ją na praktykę (ewidentnie jest to wyjazd tymczasowy).

    Sorry, ale to nie ja popieprzyłem polskie przepisy.

  • 5. Data: 2006-04-04 21:58:52
    Od: "robak" <2robak@wytnij_to_z_adresu.interia.pl>

> [...]
    > firma wysłała ją na praktykę (ewidentnie jest to wyjazd tymczasowy).
    >
    > Sorry, ale to nie ja popieprzyłem polskie przepisy.

    mam identyczna sytuacje. czy przez te 5 lat musze skladac co roku PIT?
    pozdrawiam
    --
    robak