  • 11. Data: 2006-04-05 09:41:48
    Temat: Re: Skutki podatkowe stosowania bezpłatnego oprogramowania
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e0u8hd$f7r$1@inews.gazeta.pl>, "latet" <l...@x...pl>
    wrote:

    > Bez paniki, mysle, ze najwazniejsze tam jest to:
    >
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~
    > W przypadku, gdy określone świadczenia (m.in. przekazanie praw) są z
    > założenia bezpłatne dla wszystkich podatników, a nie jednostkowym
    > przypadkiem stosowanym w stosunku do indywidualnego podmiotu, to wówczas nie
    > należy ustalać w związku z zaistnieniem takiego zdarzenia przychodów
    > podatkowych, o których mowa w art. 12
    > ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~

    > Choc oczywoscie, pewnien niepokoj pozostawia to:
    >
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~
    > Nie oznacza to jednak, iż przy ewentualnym określaniu skutków podatkowych
    > związanych z korzystaniem z takiego oprogramowania komputerowego nie należy
    > badać całokształtu okoliczności z nim związanych. Każdy przypadek wymaga
    > zatem indywidualnej analizy.
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~

    > Jak zywkle zadbali, aby jakas "luka korupcyjna" pozostala.

    Ale jaka luka? To pismo to tylko instrukcja dla urzędników podległych
    ministerstwu. Podatnika obowiązuje przestrzeganie przepisów, a nie
    okólników.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 12. Data: 2006-04-05 09:50:29
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    > Ale jaka luka? To pismo to tylko instrukcja dla urzędników podległych
    > ministerstwu. Podatnika obowiązuje przestrzeganie przepisów, a nie
    > okólników.

    Ale przepisy czesto nie sa klarowne i jednoznacze.
    Dlatego do ich przestrzegania potrzebna jest najpierw
    ich *interpretacja*. I dobrze jest wiedziec, jaką interpretację
    stosuje UKS, bo jak przyjdzie co do czego, to ona staje sie wykładnią.

    latet

  • 13. Data: 2006-04-05 17:08:47
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > ich *interpretacja*. I dobrze jest wiedziec, jaką interpretację
    > stosuje UKS, bo jak przyjdzie co do czego, to ona staje sie wykładnią.

    Właśnie.

    Pani ( Pan ) inspektor od razu powoła się na zapis że " każdy przypadek musi
    być rozpatrywany indywidualnie ". A ja kurza twarz nie chcę być takim
    przypadkiem. Chcę być traktowany tak jak wszyscy. Tyle że takiej opcji
    dotychczas w polskim prawie nie przewidziano i nie zanosi się aby kiedykolwiek
    to nastąpiło. Zawsze " muszą " być jakieś wyjątki i wyjątki od wyjątków.

  • 14. Data: 2006-04-06 07:49:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Apr 2006, jarek wrote:

    > Co innego gdyby np. M$ postanowił dać ci (i innym wybrańcom) za darmo swój
    > pakiet biurowy...

    Za darmo jak za darmo. Ale wiadomo że przy sprzedaży kilkuset licencji
    na dużą firmę cena 1/3 tego co dla 1. szt. mnie nie będzie niczym
    niezwykłym, ciekawe czy wtedy US też "doliczy" przychód :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2006-04-06 08:29:49
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kiedykolwiek
    > to nastąpiło. Zawsze " muszą " być jakieś wyjątki i wyjątki od wyjątków.

    No przecież jesteś traktowany tak jak wszyscy. _Każdy_ przypadek
    indywidualnie :)

  • 16. Data: 2006-04-06 08:40:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e103t5$5bg$1@inews.gazeta.pl>, "latet" <l...@x...pl>
    wrote:

> [...]
    > ich *interpretacja*. I dobrze jest wiedziec, jaką interpretację
    > stosuje UKS, bo jak przyjdzie co do czego, to ona staje sie wykładnią.

    Demonizujesz. Nie żadną wykładnią, tylko co najwyżej podkładką. I
    napisane masz prosto i wyraźnie: jak ktoś dostał coś, co jest
    powszechnie dostępne za darmo, to to coś jest warte tyle, co to darmowe.
    A zastrzeżenie jest dlatego, że np. taki Linux w różnych wersjach jest
    też sprzedawany w pudełkach. I jak ktoś takie coś dostanie za darmo, to
    już jest ten indywidualny przypadek.

  • 17. Data: 2006-04-06 12:53:11
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > na dużą firmę cena 1/3 tego co dla 1. szt. mnie nie będzie niczym
    > niezwykłym, ciekawe czy wtedy US też "doliczy" przychód :>

    Masz wątpliwości ? Pewne jak 2x2. Jak przyjdą pod dom i nocą kolbami w drzwi
    załomocą itd, a nic nie znajdą to przyczepią się do " bydle czego " . Mnie się
    kiedyś uczepili że w nazwie towaru nie ma pełnej nazwy tylko popularnie
    stosowane określenie. A stawka VAT-u była podstawowa, 22%. I oczywiście
    wysmarowały protokół na kilka stron z durnymi zarzutami, do których potem
    musiałem pisać wyjaśnienia. Nic z tego nie było ani w jedną ani w drugą stronę,
    ale co się napisałem to się napisałem.