  • 1. Data: 2003-04-01 19:35:20
    Temat: Smochód na kredyt a koszty uzysk.przychodu
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    Witam, mam pytanie, jak się ma zakup samochodu na kredyt w firmie (KPiR) a
    koszty uzyskania przychodu - co mogę zaliczyć w koszty? I jak z amortyzacją -
    wciągam na listę jako ŚT i amortyzuje od kwoty zakupu?

    TIA
    Pata

  • 2. Data: 2003-04-02 05:49:55
    Temat: Re: Smochód na kredyt a koszty uzysk.przychodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pata napisał:
    > Witam, mam pytanie, jak się ma zakup samochodu na kredyt w firmie (KPiR) a
    > koszty uzyskania przychodu - co mogę zaliczyć w koszty? I jak z amortyzacją -
    > wciągam na listę jako ŚT i amortyzuje od kwoty zakupu?
    W koszty idzie amortyzacja - od kwoty netto gdy cięzarówka, od kwoty
    brutto gdy osobowy, ale...
    ...do podstawy naliczania amortyzacji (wartości początkowej ŚT) dolicza
    sie odsetki od kredytu i inne koszty poniesione na zakup ŚT do momentu
    przyjęcia samochodu do użytkowania - dla nowego samochodu z zasady ta
    data jest data rejestracji (nie można użytkowac samochodu
    niezarejestrowanego, chyba że masz bardzo duuuuże podwórko :-), a
    przyjąć do uzytkowania można tylko ŚT kompletny i zadatny do użytku),
    dla uzywanego, ponieważ zdatny do użytku jest od razu po przekazaniu
    nabywcy, data przekazania będzie wiążąca.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-02 08:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > wciągam na listę jako ŚT i amortyzuje od kwoty zakupu?
    >+ W koszty idzie amortyzacja - od kwoty netto gdy cięzarówka, od kwoty

    ...jeszcze jest jakieś ograniczenie kwotowe, cosik 20kEU OiDP... :)
    Znaczy - reszta "proporcjonalnie[1]" nie jest KUP.
    [1] - znaczy - w każdej racie amortyzacyjnej :), a nie ostatnich.

    pzdr, Gotfryd