eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Sp. z o.o. zarejestrowana w UK prowadzaca interesy w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2007-10-24 11:59:26
    Temat: Sp. z o.o. zarejestrowana w UK prowadzaca interesy w Polsce
    Od: AS Req <n...@n...com>

    Witam,

    Prowadze spolke z o.o. zarejestrowana w Wielkiej Brytanii i zamierzam
    czesc dzialalnosci przeniesc na teren Polski.

    W Polsce planuje wynajecie biura oraz zatrudnienie niewielkiej liczby
    pracownikow, prawdopodobnie brytyjczykow.

    Czy w takiej konfiguracji mozliwe jest unikniecie rejestracji firmy w
    Polsce?

    Czy legalnym bedzie wyplacanie pensji pracownikom na ich brytyjskie
    konta bankowe, ktorzy de facto pracowac beda na terenie Polski? Czy
    musze rozliczac sie z nimi w zgodzie z prawem brytyjskim czy polskim?

    Czy wynajmujac biuro na terenie Polski, koszta te moge wliczyc w koszta
    dzialalnosci firmy zarejestrowanej w Wielkiej Brytanii?

    Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki,
    AS


  • 2. Data: 2007-10-25 07:51:38
    Temat: Re: Sp. z o.o. zarejestrowana w UK prowadzaca interesy w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2007, AS Req wrote:

    > Witam,
    >
    > Prowadze spolke z o.o. zarejestrowana w Wielkiej Brytanii i zamierzam czesc
    > dzialalnosci przeniesc na teren Polski.
    >
    > W Polsce planuje wynajecie biura oraz zatrudnienie niewielkiej liczby
    > pracownikow, prawdopodobnie brytyjczykow.
    >
    > Czy w takiej konfiguracji mozliwe jest unikniecie rejestracji firmy w Polsce?

    IMHO nie da się dobrze odpowiedzieć na tak postawione pytanie.

    Rejestracji polskiej firmy ("polskiego oddziału") w rejestrze
    przedsiębiorców czy rejestracji angielskiej firmy we wszystkich
    tych miejscach, w których każda firma musi być rejetrowana z tytułu
    czynności których dokonuje?

    Jak firma będzie w .pl podatnikiem (bo zarabia), płatnikiem (bo dokonuje
    wypłat wynagrodzeń) i to zarówno podatku jak i ZUS i pewnie coś jeszcze
    się znajdzie (zależnie od prowadzeonej DG - a to zgłoszenie przy
    działalności telekomunikacyjnej, a to siakiś sanepid przy żywności
    czy inny inspektor przy transporcie) to rzecz jasna musi się zarejestrować
    gdzie trzeba.
    I podejrzewam, że w przypadku nierezydenta konieczność ustanowienia
    stosu pełnomocników "do spraw" wyjdzie bardziej skomplikowana, niż
    proste zarejestrowanie firmy (oddziału) w Polsce.
    Ale może się mylę :)

    > Czy legalnym bedzie wyplacanie pensji pracownikom na ich brytyjskie konta
    > bankowe, ktorzy de facto pracowac beda na terenie Polski? Czy musze rozliczac
    > sie z nimi w zgodzie z prawem brytyjskim czy polskim?

    IMHO polski Kodeks Pracy nakłada tylko obowiązek wypłaty w pieniądzu,
    czyli niezłotówki pewnie się łapią, ale podstaw do stosowania "bytyjskich zasad" nie
    widzę.
    Przepisy KP:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-pracy--1_2_
    122.html

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1