  • 1. Data: 2007-10-24 07:02:39
    Temat: Który podatek przy sprzedaży mieszkania?
    Od: "Jerzy Glizda" <j...@x...xx>

    Witam.

    Chcę sprzedać mieszkanie zakupione niedawno.
    Ustawa zmienia zasady dla sprzedaży mieszkań zakuiponych po 01-01-2007r.
    Ja za mieszkanie (nowe) zapłaciłem w 2006 roku, odebrałem (podpisując
    protokół przekazania) w 2006 roku, ale akt notarialny został podpisany już w
    2007 roku.
    Czy to oznacza, że zapłacę podatek wg nowych przepisów (19% od dochodu)?
    Byłoby to dla mnie skrajnie niekorzystne, gdyż wartość mieszkania do dziś
    wzrosła dwukrotnie.
    Zamierzam zaraz po tym kupić inne, większe, albo zamienić się.

    Drugie pytanie dotyczy tzw "ulgi meldunkowej" - czy jeśli mieszkanie należy
    od początku do dwóch osób (obecnie małżonków) wystarczy aby jedno z nich
    było w nim zameldowane powyżej 12 miesięcy, żeby uniknąć płacenia podatku?

    Jestem zdruzgotany pazernością fiskusa. Okazuje się, że jestem spekulantem i
    trzeba mnie ukarać. Dla mojego dobra oczywiście.

    pozdrawiam

    --
    "W socjalizm mają prawo wierzyć dzieci, kobiety i starcy.
    Ci z rozmiękczeniem mózgu, oczywiście." - JKM

  • 2. Data: 2007-10-24 11:02:03
    Temat: Re: Który podatek przy sprzedaży mieszkania?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Oct 2007 09:02:39 +0200, w <ffmqnl$mm0$1@news.onet.pl>, "Jerzy Glizda"
    <j...@x...xx> napisał(-a):

    > Czy to oznacza, że zapłacę podatek wg nowych przepisów (19% od dochodu)?
    > Byłoby to dla mnie skrajnie niekorzystne, gdyż wartość mieszkania do dziś
    > wzrosła dwukrotnie.

    Wolisz 10% od wartości nieruchomości? Przecież w sumie na to wyjdzie.

  • 3. Data: 2007-10-24 11:55:57
    Od: "Jerzy Glizda" <j...@x...xx>

    "ffmqnl$mm0$...@n...onet.pl" napisał:
    > Wolisz 10% od wartości nieruchomości? Przecież w sumie na to wyjdzie.

    Ale wówczas jest ulga jeśli w ciągu 2 lat środki przeznaczę na cel
    mieszkaniowy, tak jak zamierzam.
    Mylę się?

    --
    pozdrowienia