  • 1. Data: 2004-04-18 17:22:05
    Temat: Spółdzielcze - amortyzacja?
    Od: "Piotr Morawski" <p...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    Chciałem prosić o poradę w rozliczeniu amortyzacji lokalu spółdzielczego
    wykorzystywanego do DG.
    Kupiłem z żoną mieszkanie spółdzielcze (żadnej księgi wieczystej), u
    notariusza na akcie jesteśmy wymienieni oboje (wspólnota majątkowa),
    członkiem spółdzielni została tylko żona.
    Prowadzę DG (os. fizyczna, VAT, KPiR)
    Przeniosłem siedzibę do tego lokalu od początku zeszłego roku.
    Formalnie nikt nie jest tam zameldowany i lokal wykorzystuję do pracy.
    Pytanie które mam, to jak postąpić z amortyzacją takiego lokalu?
    Próbowałem czegoś szukać i jak na razie doszedłem, że to jest pewnie mój
    środek trwały i powinienem podzielić wartość notarialną na 40 (2,5% rocznie)
    i co rok wynik dzielenia wpisywać do książki za grudzień w odpowiedniej
    rubryce (pozostałe wydatki?) jako mój koszt.

    Czy ktoś mógłby potwierdzić lub wyprowadzić mnie z błędu? Do tej pory miałem
    proste rachunki, a to jest ciężki temat dla mnie.
    Jakie dokumenty powinienem sporządzić, żeby wszystko było formalnie dobrze
    załatwione?

    Pozdrowienia

    Piotr Morawski