  • 31. Data: 2012-06-05 17:55:37
    Temat: Re: Spółka bez spółki
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > a) jadąc do klienta muszą u niego skasować kasiurkę i wystawić
    > paragon/fakturę, a robiąc pod kogoś, musieliby w jego imieniu, tu jest
    > problem.

    NIE
    Ten "ktos" tylko i wyłącznie "kojarzy" ich z Klientami. Świadczy niejako
    usługe akwizycji. Fakture kazdy hydraulik wystawia osobiscie!

    > I problem poboczny:
    >
    > b) robią na markę tego ,,głównego''.

    Niezupelnie. Moga rowniez dogadywac sie z klientami. Tak samo, jak Ty
    mozesz sie dogadac zapewne z "Janem Złotówą" i zamiast do Kopernika
    dzwonic na jego komórę, zeby Cie zapijaczonego odebral gdzies z knajpy
    na drugim koncu GOP-u. W zamian da Ci jakis rabat.

    Mysle, ze "Kopernik" mu za to glowy ni eurwie, bo nie kasuje procentu a
    stala kwote., Wiec mu to wisi. Podobnie, jak T-Mobile czy Play nie
    pobieraja prowizji za zlecenia, ktore doszly do skutku dzieki temu, ze
    klienci dodzwonili sie do mnie na telefon w ich sieci.

    Zadowalaja sie abonamentem.

    > c) jak się ,,głównemu'' znudzi to mają problem.

    Niezupelnie - to szukaja klientow w inny sposob. Sami daja ogloszenia itp.

    To nie sa pracownicy glownego. "Glowny" przeciez nie swiadczy uslug
    hydraulicznych a tylko kojarzy ich z klientami.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2012-06-05 23:04:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No więc widzisz, a się oburzasz jak napisałem, że ,,czyli się nie da''?

    Tristan, ale to jest odpowiedz na INNE pytanie.
    Bo zupełnie czym innym jest że twierdzenie że czegos NIE WOLNO,
    a zupełnie czym innym stwierdzenie że się NIE OPŁAA.
    Skoro uważasz, że można tego nie rozróżniać, to lepiej żebym się
    nie wypowiadał - woluntarystyczna interpretacja może przyniesć
    więcej szkody niż pożytku.

    > Któren on? Ten, co odebrał telefon? Nie wiem czym ma być, próbuję to
    > ustalić.

    Ale to działa na odwrót. To Ty musisz mieć pomysł, i ew. szukać
    w nim dziur. Jesli chcesz "gotowca", to takie po prostu istnieja:
    jakies Żabki i inne takie, proponuja żeby wziac i się "zapisać".

    > I jak klient zamówi, to sobie między sobą ustalą który z nich jedzie.

    No to opisałes działanie spółki cywilnej.
    Kropka.

    > No napisałem już na starcie jak wygląda sytuacja:
    >
    > (cytat z pierwszego listu)
    >
    > Po prostu chcą przeprowadzić kampanię reklamową powiedzmy ,,Drapanie po
    > pięcie u klienta'' z numerem telefonu, opisem usługi itp. i
    > zaznaczeniem, że usługi świadczą XYZ Jan Kowalski oraz ABC Marian Nowak.

    No to IMO moga, i do *tego* żadnej spółki IMO nie trzeba.
    Przypominam, że nie jestem prawnikiem ani doradca podatkowym i niniejszy
    post wyłacznie własne opinie... i tak dalej.
    Problem stanowi *pozniejsze* wspolne działanie, obiecane klientowi
    w reklamie (z podanym wspólnym telefonem).

    Przypominam, że IMHO wersja "nikt się nie przyczepi" nie wyglada
    prawdopodobnie. Ale skoro szukasz odpowiedzi na pytanie, czy
    pózniejsze wspólne swiadczenie usług to będzie spółka, to IMHO tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-06-06 00:04:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2012, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przypominam, że IMHO wersja "nikt się nie przyczepi" nie wyglada
    > prawdopodobnie.

    y....
    Przecież miało być "wyglada prawdopodobnie" (że nikt się nie przyczepi),
    tak jak pisałem wczesniej, chyba pózno jest, dobranoc!

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-06-14 09:06:58
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tristan, ale to jest odpowiedz na INNE pytanie.
    > Bo zupełnie czym innym jest że twierdzenie że czegos NIE WOLNO,
    > a zupełnie czym innym stwierdzenie że się NIE OPŁAA.

    No ale o tym mowa, jak zrobić coś sensownie.

    > Ale to działa na odwrót. To Ty musisz mieć pomysł, i ew. szukać
    > w nim dziur.

    No pomysł opisałem. Jest Kilku Przedsiębiorców, którzy chcą razem pod
    jedną marką świadczyć usługi, przy minimalizacji kosztów i wzajemnych
    zobowiązań.

    > No to opisałes działanie spółki cywilnej.

    No też nie do końca, bo podział zysków w SC jest stały. Mylę się?

    > No to IMO moga, i do *tego* żadnej spółki IMO nie trzeba.

    No to właśnie o to cały czas chodzi.

    > Problem stanowi *pozniejsze* wspolne działanie, obiecane klientowi
    > w reklamie (z podanym wspólnym telefonem).

    To znaczy? No wspólne działanie jest takie, że Sobie Znanym Sposobem
    będą się tymi klientami dzielić. Raz jeden pojedzie, raz drugi,
    dwanaście razy trzeci. Po ludzku to oni się dogadają, byle jakiś urzędas
    nie miał Pretensji Bo Cośtam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2012-06-14 10:19:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale o tym mowa, jak zrobić coś sensownie.

    Nie.
    Napisałes o tym, jakoby zostało napisane że NIE WOLNO.

    A to jest ZUPEŁNIE inna sprawa.

    WOLNO sobie robić różne przedsięwzięcia "wspólne bez spółki".
    IMO z przyczyn różnych to się nie opłaca.
    Główna jest koniecznosc dbania o dokumentowanie i wyjasniania
    jak przebiegał podział przychodów i kosztów.
    Ale jak najbardziej WOLNO.
    (tylko niekoniecznie wolno na zasadzie "eee... no... którys z nas
    wział i zarobił... no i którys wział i zapłacił, nie, nie umiem
    powiazać zarobku z kosztami", bo tego można się przyczepić).

    No to sie wkurzyłem, że przekręcasz kota ogonem.

    pzdr, Gotfryd