  • 1. Data: 2012-05-30 15:32:51
    Temat: Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Mam kontrole z US i "maly" problem
    z "udowodnieniem" ulgi za internet.
    (PIT-37 wyslany ponad 3 miesiace temu)

    Mialem Play Online i wlaczona e-fakture-
    - niestety *.pdf'ow z fakturami nigdzie nie mam
    a pani z Play'a powiedziala mi,
    ze zgodnie z prawem telekomunikacyjnym
    operator ma przechowywac faktury jedynie do roku wstecz,
    czyli moga mi dac tylko te od maja 2011
    a ja potrzebuje juz te od grudnia 2010
    (ktorej to koszt ponioslem w styczniu 2011).

    Jedyne co mam / co moge wydrukowac
    i zaniesc pani w Urzedzie Skarbowym to:

    1. przelewy z mojego konta
    (niestety na laczna kwote, w ktorej jest
    abonament za internet + abo za telefon;
    oczywiscie w tytulach przelewow wpisany jest
    nr faktury, moje dane, itd)

    2. mail z Play'a, ktory wlasnie do mnie przyszedl:

    "Podczas rozmowy telefonicznej przeprowadzonej 30 maja 2012 roku
    wyjaśniłam Panu następującą kwestię jaką jest rozliczenie za rok 2011
    za usługę internetową.

    Zgodnie z Pańską prośba przesyłam również informacje dotycząca
    rozliczenia za rok 2011 za usługę internetową o numerze xxxxxxxxx,
    która jest zarejestrowana na Pana xxx yyy.

    Od 20 grudnia 2010 roku zostały opłacone następujące faktury:
    F/xxxxxxxx/12/10 w kwocie 35,00 zł
    F/xxxxxxxx/01/11 w kwocie 35,29 zł
    F/xxxxxxxx/10/11 w kwocie 35,29 zł

    W 2011 roku łącznie koszta wynosiły 387,90 zł."

    Czy pani w US takie dokumenty wystarcza?
    Nie chce robic korekty PIT'a nieuwzgledniajacej PIT/O,
    bo bede mial zwrot mniejszy o ok. 70zl.

  • 2. Data: 2012-05-30 19:56:23
    Temat: Re: Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Q wrote:

    > a pani z Play'a powiedziala mi,
    > ze zgodnie z prawem telekomunikacyjnym
    > operator ma przechowywac faktury jedynie do roku wstecz,

    A co Pani powie jak poprosisz o duplikaty?
    Chodzi mi o kwestie techniczne w Play, bo do ulgi to od 2011
    faktura nie jest konieczna jak się ma dokumenty
    potwierdzające komu i ile i za co płaciłeś

    Sprawdź i napisz.

  • 3. Data: 2012-05-31 01:52:08
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > A co Pani powie jak poprosisz o duplikaty?
    > Chodzi mi o kwestie techniczne w Play, bo do ulgi to od 2011
    > faktura nie jest konieczna jak się ma dokumenty
    > potwierdzające komu i ile i za co płaciłeś

    Czyli co musze miec?
    Przelewy udokumentowane?
    Co / jak? Co ten US wymaga?

    Tak, bede tam jutro, ale nie chce znowu
    ich odwiedzac i tracic czas :).

  • 4. Data: 2012-05-31 06:03:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Q wrote:

    > Czyli co musze miec?
    > Przelewy udokumentowane?
    > Co / jak? Co ten US wymaga?

    Wymagaćmoże tylko tyle co w ustawie:

    "...dokumentu stwierdzającego ich poniesienie,
    zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego
    (odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę),
    rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty..."

    Jak masz to co powyżej, to pokaż w US.
    Jak nie - to po co odliczaleś?

  • 5. Data: 2012-06-03 09:11:56
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jak masz to co powyżej, to pokaż w US.
    > Jak nie - to po co odliczaleś?

    Banki trzymaja historie konta czesto ponad 5 lat
    (do 5 lat maja obowiazek prawny
    a potem to juz zalezy od banku, ale nie jest tak zle).

    Operatorzy telekom. maja obowiazek
    trzymania historii przez 1 rok i okazuje sie,
    ze w tej kwestii nie sa nadgorliwi.

    Jak teraz US moze zweryfikowac moje faktury za abo. intenetowy?

    Przeciez moge sobie sam "wprodukowac" zalegle faktury
    (niedostepne u operatora) - US i tak nie bedzie w stanie ich zweryfikowac.

  • 6. Data: 2012-06-03 09:58:38
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

> [...]
    >
    > Przeciez moge sobie sam "wprodukowac" zalegle faktury
    > (niedostepne u operatora) - US i tak nie bedzie w stanie ich zweryfikowac.

    Może się mylę, ale czy nie mają obowiązku dłuższego trzymania faktur? Tak
    jak wszyscy?

    Skoro Kolega ma numery faktur, to najprościej będzie wystąpić o duplikaty.

    Vasco

  • 7. Data: 2012-06-04 14:44:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jun 2012, Vasco wrote:

    > Może się mylę, ale czy nie mają obowiązku dłuższego trzymania faktur? Tak
    > jak wszyscy?

    :)

    > Skoro Kolega ma numery faktur, to najprościej będzie wystąpić o duplikaty.

    Ale tego już robić nie musza. Oczywiscie - moga :)
    Bodaj 3 miesiace (wynika z Ordynacji, i z tego że f-ra pełni rolę
    rachunku), byle klient to nie jest kontrola US, dla której trzeba
    wyciagac stosy papierów spod spodu :)
    (ale jako że przynajmniej niektóryz wystawiaja odpłatnie, moga być
    chętni, pytanie ile to łacznie będzie kosztowało).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-06-04 15:39:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Ale tego już robić nie musza. Oczywiscie - moga :)

    Coś mi się nie chce wierzyć. :( Jesteś pewien?
    Co innego wystawienie faktury a co innego wydanie duplikatu. Chyba? ;)

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-06-04 20:22:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2012, spp wrote:

    > Coś mi się nie chce wierzyć. :( Jesteś pewien?

    Hm... chyba się rozpędziłem.
    Thx za korektę :)

    pzdr, Gotfryd