    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 5 Jun 2012 23:04:50 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Spółka bez spółki

    On Tue, 5 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No więc widzisz, a się oburzasz jak napisałem, że ,,czyli się nie da''?

    Tristan, ale to jest odpowiedz na INNE pytanie.
    Bo zupełnie czym innym jest że twierdzenie że czegos NIE WOLNO,
    a zupełnie czym innym stwierdzenie że się NIE OPŁAA.
    Skoro uważasz, że można tego nie rozróżniać, to lepiej żebym się
    nie wypowiadał - woluntarystyczna interpretacja może przyniesć
    więcej szkody niż pożytku.

    > Któren on? Ten, co odebrał telefon? Nie wiem czym ma być, próbuję to
    > ustalić.

    Ale to działa na odwrót. To Ty musisz mieć pomysł, i ew. szukać
    w nim dziur. Jesli chcesz "gotowca", to takie po prostu istnieja:
    jakies Żabki i inne takie, proponuja żeby wziac i się "zapisać".

    > I jak klient zamówi, to sobie między sobą ustalą który z nich jedzie.

    No to opisałes działanie spółki cywilnej.
    Kropka.

    > No napisałem już na starcie jak wygląda sytuacja:
    >
    > (cytat z pierwszego listu)
    >
    > Po prostu chcą przeprowadzić kampanię reklamową powiedzmy ,,Drapanie po
    > pięcie u klienta'' z numerem telefonu, opisem usługi itp. i
    > zaznaczeniem, że usługi świadczą XYZ Jan Kowalski oraz ABC Marian Nowak.

    No to IMO moga, i do *tego* żadnej spółki IMO nie trzeba.
    Przypominam, że nie jestem prawnikiem ani doradca podatkowym i niniejszy
    post wyłacznie własne opinie... i tak dalej.
    Problem stanowi *pozniejsze* wspolne działanie, obiecane klientowi
    w reklamie (z podanym wspólnym telefonem).

    Przypominam, że IMHO wersja "nikt się nie przyczepi" nie wyglada
    prawdopodobnie. Ale skoro szukasz odpowiedzi na pytanie, czy
    pózniejsze wspólne swiadczenie usług to będzie spółka, to IMHO tak.

    pzdr, Gotfryd