    From: "JacekS" <i...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Spolka cywilna Vat i rodzina
    Date: Thu, 25 Jun 2009 21:47:48 +0200

    Witam,
    Pytania banalne zapewne dla specjalistów, dla mnie jednak problem ( dla pani
    z US z ktora spedzilem dzisiaj mile chwile rownież były zagadowe).
    Chodzi o spółkę cywilną założoną przez dwy VATowców. Najwyrażniej dostaje
    ona nowy NIP i zostaje zwolniona z Vat zanim nie przekroczy limitu 50k zł.
    Czy jednak ma na to wpływ jeśli spółkę założą członkowie rodziny -
    owiedzmy - ja i brat? Czy spółke można też założyć z osobą nie prowadzącą
    działalności gospodarczej, ale pracująca na etacie?
    Pytanie nie na temat, dla ambitnych:
    Czy jeśli polski rezydent, (tzn zameldowany w Polsce) założy firme w USA, to
    podatek VAT rozlicza w Stanach czy w Polsce? (przy tym pytaniu pani w
    okienku powiedziała, że ona jest tutaj w zastępstwie i żebym odpowidzi
    poszukał w internecie:) Dochodowy z pewnościa w Polsce, ale co z tym
    nieszczesnym Vatem?
    Speawa dotyczy uslug internetowych, wiec miejsce działalności cieżko jest
    określić.
    Prawda, że ciekawe?
    Pozdrawiam
    Jacek