  • Date: Tue, 06 Jan 2009 09:46:33 +0100
    From: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Spółka w UK a podatki i ZUS w Polsce?

    Tom Sieron wrote:
    > Będę udziałowcem i pracownikiem w spółce rejestrowanej w UK (LTD), a
    > mieszkam w Polsce - mam w związku z tym kilka pytań, proszę o pomoc.
    > Dodam, że w Polsce mam także zarejestrowaną DG (może to w czymś może
    > pomóc?).
    >
    > 1. Gdzie będę musiał placić podatek dochodowy? Czy będę go płacił
    > tylko w Polsce, czy i tu i w UK, a potem jakiś tax return?

    I tu i tam. I tu i tu składasz tax return w stosownym czasie.

    > 2. Co z ZUS? W Polsce płacę mały ZUS, czy będę musiał płacić także
    > jakieś ubezpieczenie socjalne w UK?

    Niekoniecznie, pod warunkiem, że HMRC zwolni cię z płacenia tamtejszych
    składek na twój wyraźny wniosek i prośbę. Bardzo dużo wyjaśnień i
    przykładów na ten temat znajdziesz na www.hmrc.gov.uk - wpisz w
    wyszukiwarce "working abroad" i czytaj.

    > 3. O czym jeszcze powinienem wiedzieć? :) Proszę o wszelkie rady, bo
    > znam się na IT, a nie na księgowości czy prawie (tym bardziej
    > międzynarodowym).

    O umowach dot. unikania podwójnego opodatkowania i terminach składania
    zeznań podatkowych.