  • 1. Data: 2010-01-25 11:26:26
    Temat: Sposób zapłaty na fakturze: przelew, a wpłata gotówkowa
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Kontrahent jest mi winien pieniądze (trzy niezapłacone faktury). Na
    fakturach dawno upłynął termin zapłaty, jest tam wpisany sposób zapłaty
    "przelew". Obecnie człowiek chce mi zaległe kwoty wypłacić w gotówce, bo
    będzie przejazdem w okolicy. Jaki dokument powinienem mu wystawić, żeby
    miał jakieś potwierdzenie wpłaty? KP (kasa przyjmie)? Czy mogę wystawić
    jeden na dwie faktury (i być może fragment trzeciej), czy raczej do
    każdej faktury oddzielny? To się wystawia w dwóch egzemplarzach, czy
    raczej tylko dla niego?

    Maciek

  • 2. Data: 2010-01-25 11:36:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciek pisze:
> [...]
    > jeden na dwie faktury (i być może fragment trzeciej), czy raczej do
    > każdej faktury oddzielny? To się wystawia w dwóch egzemplarzach, czy

    Może być KP. Może być jeden na dwie faktury - dla rozwiania
    wątpliwości niech będzie napisane, za jakie faktury płaci, wystarczy 1
    egzemplarz - dla niego.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-25 12:15:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:hjjvn7$5ke$1@news.onet.pl>:

    > Może być KP. Może być jeden na dwie faktury - dla rozwiania
    > wątpliwości niech będzie napisane, za jakie faktury płaci, wystarczy 1
    > egzemplarz - dla niego.

    Ja bym wpisał: za fakturę 1 kwota x, za fakturę 2 kwota y, za fakturę 3
    kwota z, razem przyjęto x+y+z. I z kopią. Takie uznanie długu... ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-01-25 12:19:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Ja bym wpisał: za fakturę 1 kwota x, za fakturę 2 kwota y, za fakturę 3
    > kwota z, razem przyjęto x+y+z. I z kopią. Takie uznanie długu... ;P

    Gdzie tam widzisz uznanie długu?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-01-25 12:59:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:hjk28n$d4i$1@news.onet.pl>:

    > Gdzie tam widzisz uznanie długu?

    Zapłacił częściowe kwoty z faktur 1-3 i nie protestował biorąc KP?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-01-25 13:11:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Zapłacił częściowe kwoty z faktur 1-3 i nie protestował biorąc KP?

    I to jest dowód, że uznał istnienie pozostałej części?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-01-25 13:35:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:hjk5a4$lpm$4@news.onet.pl>:

    > I to jest dowód, że uznał istnienie pozostałej części?

    Ja nic o dowodzie nie pisałem, ale zawsze możesz rozwinąć... I nie pisz, że
    dowodem jest to co sąd uzna za dowód.

    Przypomnę tylko:
    <q>
    Kontrahent jest mi winien pieniądze (trzy niezapłacone faktury). Na
    ^^^^^^^^^^^
    fakturach dawno upłynął termin zapłaty, jest tam wpisany sposób zapłaty
    "przelew". Obecnie człowiek chce mi zaległe kwoty wypłacić w gotówce, bo
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    będzie przejazdem w okolicy.
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-01-25 17:09:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > trzeciej), czy raczej do każdej faktury oddzielny? To się wystawia w
    > dwóch egzemplarzach, czy raczej tylko dla niego?

    IMHO jemu wystarczy jak mu nawet powierdzisz wpłatę na jego kopi faktury.

  • 9. Data: 2010-01-26 11:43:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-25 13:15, 'Tom N' pisze:
    > Ja bym wpisał: za fakturę 1 kwota x, za fakturę 2 kwota y, za fakturę 3
    > kwota z, razem przyjęto x+y+z. I z kopią. Takie uznanie długu... ;P
    Za późno :-> Ale umieściłem w adnotacji na KP: faktura X i Y - zapłata
    częściowa.

    Maciek

  • 10. Data: 2010-01-26 11:44:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-25 18:09, Marek Dyjor pisze:
    > IMHO jemu wystarczy jak mu nawet powierdzisz wpłatę na jego kopi faktury.
    Z kopią faktury pewnie byłoby ciężko, bo założę się, że parę miesięcy
    temu zostawił ją gdzieś w księgowości :-)

    Maciek