  • 1. Data: 2010-01-24 19:52:07
    Temat: Z jaką datą przychód?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    wystawiłem fakturę dzisiaj, ale data sprzedaży była w piątek. MK RP
    zaksięgowała mi to automatycznie z datą sprzedaży, a nie datą
    wystawienia faktury. Czy tak ma być? Przecie jakby książka była
    papierowa i prowadzona chronologicznie, to by nie dało rady księgować
    wstecz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-01-24 20:02:14
    Temat: Re: Z jaką datą przychód?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2010 o 20:52:07 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wystawienia faktury. Czy tak ma być? Przecie jakby książka była
    > papierowa i prowadzona chronologicznie, to by nie dało rady księgować

    Datę przychód się określa wg art. 14 updof.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-25 17:18:45
    Od: "dacar_darek87" <info@WYTNIJ_TOda-car.com.pl>

    Mamy dwie daty: datę dokumentu i datę wpisu do ewidencji na panelu księgowania MKR,
    bo domyślam się, że tu tkwi problem.
    Program księguje chronologicznie i tak, jak sobie życzysz, tylko trzeba pamiętać o
    dacie systemu, bo ten sam \"wpina daty\". Jak przegapisz (czasami codziennie nie
    wpiszesz dokumentu), to trzeba odksięgować błędnie zaksięgowany dokument i wnieść
    korektę daty. Księgujesz ponownie i wskakuje zgodnie z chronologią w stosowne miejsce
    PKPiR.
    Chętnie wymienię spostrzeżenia dot. programu z innymi użytkownikami.

    Pozdrawiam,
    D.

  • 4. Data: 2010-01-27 23:54:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010, Tomek wrote:

> [...]

    ...to patrz niżej...

    Jakie "wstecz"?
    Przecież "chronologicznie" oznacza że wpisuje się po posortowaniu
    danych. Nie jest możliwe w przypadku wprowadzania w kolejności
    dokumentów - w szczególności, jak ktoś *nie ma* ewidencji
    sprzedaży, to nie ma jak zapewnic tej "chronologii", bo
    właśnie napotka problem który opisujesz.
    "porządek chronologiczny" służy właśnie poukładaniu wpisów
    w kolejności "zdarzeń gospodarczych", i w przypadku "papierowej"
    DG jest możliwy tylko pod warunkiem prowadzenia ewidencji przychodów
    (w tym "równoważnej", znaczy VAT lub kasy rejestrującej), bo
    tylko wtedy wolno wprowadzać dane *nie* na bieżąco (lecz
    "w kolejności zdarzeń").

    > Datę przychód się określa wg art. 14 updof.

    Ale w przypadku KPiR kolejność wpisów nie musi wynikać z kolejności
    dat przychodów ani z ustawy, bo wynika z rozporządzenia - wiec właściwszym
    będzie bodaj par. 31.1.2 :D (w przypadku programu komputerowego,
    bo w przypadku "papierowej" księgi sortowanej wg dat oczywiscie będzie
    to par.30)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-01-28 07:16:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2010 o 00:54:30 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]

    Auopoprawka - datę przychodu

> [...]
    > będzie bodaj par. 31.1.2 :D (w przypadku programu komputerowego,
    > bo w przypadku "papierowej" księgi sortowanej wg dat oczywiscie będzie

    Zgadza się, ale w kol. 2 powinna być data przychodu
    określona na podstawie art. 14 updof, nawet jeśli te daty
    nie są chronologicznie.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-01-28 11:55:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jakie "wstecz"?
    > Przecież "chronologicznie" oznacza że wpisuje się po posortowaniu
    > danych.

    W papierową księgę?

    > Nie jest możliwe w przypadku wprowadzania w kolejności
    > dokumentów - w szczególności, jak ktoś *nie ma* ewidencji
    > sprzedaży, to nie ma jak zapewnic tej "chronologii", bo
    > właśnie napotka problem który opisujesz.

    No właśnie. MKRP zaksięgowała mi wstecz, z datą sprzedaży, a nie z datą
    wystawienia faktury. Gdybym księgował papierowo, to bym tak nie umiał.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-01-29 00:42:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jan 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W papierową księgę?

    *Również* w papierową, *o ile wolno* - a wolno po spełnieniu pewnych
    warunków.
    Numery paragrafów podałem, weź i sprawdź.

    > No właśnie. MKRP zaksięgowała mi wstecz, z datą sprzedaży, a nie z datą
    > wystawienia faktury. Gdybym księgował papierowo, to bym tak nie umiał.

    Jak to byś "nie umiał"?
    Nie umiałbyś posortować wg dat zdarzeń dokumentów PRZED WPISANIEM?
    (oczywiscie, *o ile* by Ci było wolno, a to wymaga spełnienia
    warunków jak wyżej).

    pzdr, Gotfryd