  • 1. Data: 2010-01-24 18:56:31
    Temat: W której pozycji VAT-7 wpisać fakturę za google adsense
    Od: <s...@a...pl>

    W której pozycji VAT-7 wpisać wystawioną fakturę dla google adsense z siedzibą
    w Irlandii?

    Według mnie pod (21) - Dostawa towarów oraz świadczenie usług poza terytorium
    kraju, bo miejscem świadczenia usługi reklamowej jest kraj wg siedziby nabywcy.
    Dobrze myśle?

    I kolejne pytanie - czy Waszym zdaniem po ostatnich zmianach ustawy VAT
    powinienem złozyć papiery o NIP-UE, jeśli będę wystawiał faktury dla google? Mi
    jakoś wychodzi, że tak (do 31/12/2009 nie).

  • 2. Data: 2010-01-24 19:06:03
    Od: <s...@a...pl>

    Jeszcze jedno pytanie.
    Faktura wystawiona na 100EUR - wg kursu z dnia poprzedniego daje to 400PLN
    Po dwóch tygodniach wpływa na konto kwota 350PLN.

    W KPiR ksieguję fakturę i dowodem wewnętrznym róznicę kursową. Jak powinienem to
    wpisać do deklaracji VAT-7: 400PLN czy 350PLN?

    *) kwoty przykładowe

  • 3. Data: 2010-01-24 19:59:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2010 o 19:56:31 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Według mnie pod (21) - Dostawa towarów oraz świadczenie usług poza
    > terytorium kraju, bo miejscem świadczenia usługi reklamowej jest kraj wg

    Wg mnie - tak.

    > I kolejne pytanie - czy Waszym zdaniem po ostatnich zmianach ustawy VAT
    > powinienem złozyć papiery o NIP-UE, jeśli będę wystawiał faktury dla
    > google? Mi jakoś wychodzi, że tak (do 31/12/2009 nie).

    A google już się rozlicza przez oddział irlandzki, czy dalej "na centralę"?
    Jeszcze nie ogarnąłem do końca nowych przepisów, ale chyba NIP-UE ma
    znaczenie
    przy usługach unijnych, pozaunijne obsługuje się mniej więcej tak jak
    wcześniej
    (a przynajmniej ja tak robię - przy czym NIP-UE mam więc tym się nie
    zajmowałem)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-24 20:01:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 24-01-2010 o 20:06:03 <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > W KPiR ksieguję fakturę i dowodem wewnętrznym róznicę kursową. Jak
    > powinienem to wpisać do deklaracji VAT-7: 400PLN czy 350PLN?

    IMO 400PLN - tyle jest warta usługa w momencie powstania obowiązku
    podatkowego.
    A czy zapłata przyjdzie i w jakiej wysokości - to nie ma do VAT znaczenia.
    (I znowu nota prawna - ja tak robię, ale każdy odpowiada za siebie :))

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-25 19:29:52
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 24 Sty, 19:56, <s...@a...pl> wrote:
> [...]
    > kraju, bo miejscem świadczenia usługi reklamowej jest kraj wg siedziby nabywcy.

    Od 2010 roku obowiązuje wersja v11 deklaracji VAT-7, na której zostało
    wyszczególnione nowe pole 22 "2a.w tym świadczenie usług, o których
    mowa w art.100 ust.1 pkt 4 ustawy". Tutaj należy chyba wpisywać
    eksport usług na rzecz podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT-
    UE (czyli z krajów Unii).

  • 6. Data: 2010-01-25 21:01:34
    Od: <s...@a...pl>

    > Od 2010 roku obowiązuje wersja v11 deklaracji VAT-7

    Póki można, wolę o jedną kartkę A4 mniej w papierach trzymać :) Stąd pytanie
    odnosiłem do starego wzoru deklaracji.

  • 7. Data: 2010-01-26 06:26:20
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-01-25 22:01, s...@a...pl pisze:

    > Póki można, wolę o jedną kartkę A4 mniej w papierach trzymać :) Stąd
    > pytanie odnosiłem do starego wzoru deklaracji.
    Ale jeśli importujesz usługi to IMO MUSISZ używać nowego VAT7

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 8. Data: 2010-01-26 08:37:01
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2010 o 07:26:20 Paweł Muszyński

    Zgadza się, za drugi kwartał musi.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-01-26 16:33:10
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-01-26 09:37, Tomek pisze:
    > Dnia 26-01-2010 o 07:26:20 Paweł Muszyński

    > Zgadza się, za drugi kwartał musi.

    A nie musi od 1 stycznia?

    Mój US w ogóle nie chciał przyjąć mojej księgowej VAT7 na starym wzorze
    żadnych...

  • 10. Data: 2010-01-26 17:02:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-01-2010 o 17:33:10 Paweł Muszyński

    > A nie musi od 1 stycznia?
    >
    > Mój US w ogóle nie chciał przyjąć mojej księgowej VAT7 na starym wzorze
    > żadnych...

    IMHO do czerwca można na starym wzorze, chyba że wykonuje się usługi o
    których
    mowa bodajże w art. 100.1.4. A to weszło od 1. stycznia, więc IMHO za 4.
    kwartał 2009
    można bez wyjątku składać na starych deklaracjach. A jeśli nie można, to
    pewnie za kilka
    dni do mnie zadzwonią :)

    --
    Tomek