  • 1. Data: 2010-01-24 15:58:02
    Temat: Faktura VAT czy konieczna
    Od: "Przemek R." <p...@g...pl>

    Witam!
    Rejestruje sprzedaż przy zastosowaniu kasy fiskalnej i zawsze
    wystawiam fakturę vat i doczepiam do niej paragon.
    Sprzedaje program dla firm wiec w 99,99999% kupuja u mnie firmy. Za
    przesylke faktury każę sobie placic.
    I teraz pytanie jest nastepujace. Co jeżeli klient nie potrzebuje
    faktury, bo przyznam ze szkoda mmi tuszu
    na drukowanie faktur po to by wywalic jedna a druga scalic z
    paragonem.
    Czy wystarczy ze nabije sprzedaz na kase i faktury nie musze
    wystawiac?
    Na podstawie chocby danych podanych mi do wygenerowania klucza do
    programu itp wiem
    ze kupuje ode mnie ktoś na potrzeby firmy. No i czy wobec tego musze
    wystawic także fakture VAT czy ma znaczenie tutaj nie to czy kupuje
    ktos prowadzacy firmę a to czy chce kupic na firme czyt,. żąda
    bezposrednio faktury vat w przeciwnym razie domniemywam ze kupuje os.
    fiz nie prowadzaca DG i gdy nie żąda nie wystawiam faktury VAT ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-24 18:50:00
    Temat: Re: Faktura VAT czy konieczna
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 24 Sty, 16:58, "Przemek R." <p...@g...pl> wrote:

    > Rejestruje sprzedaż przy zastosowaniu kasy fiskalnej i zawsze
    > wystawiam fakturę vat i doczepiam do niej paragon.

    Z ciekawości tylko spytam - po co przy sprzedaży na fakturę wystawiasz
    paragon?

  • 3. Data: 2010-01-24 18:58:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-24 19:50, Tomek z Wawy pisze:

    > Z ciekawości tylko spytam - po co przy sprzedaży na fakturę wystawiasz
    > paragon?

    Zapewne dla porządku. Wtedy nie ma zamieszania z ewidencjonowaniem, z
    tym, że klient za 4 dni przyjdzie po fakturę z paragonem itp. Nie ma
    zakazu ewidencjonowania tego na kasie, a o ile dobrze rozumiem stan
    prawny, znacznie ułatwia, bo nie księguje się wtedy faktur, tylko same
    raporty kasowe. Mylę się?
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-01-24 19:21:08
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 24 Sty, 19:58, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > zakazu ewidencjonowania tego na kasie, a o ile dobrze rozumiem stan
    > prawny, znacznie ułatwia, bo nie księguje się wtedy faktur, tylko same

    Tak nie do końca się zgodzę - bo co przy zwrotach? Nie dasz rady
    opierać się tylko na tym co wypluje kasa. Poza tym jak chce wystawiać
    mniej faktur to właśnie powinien ładować paragon, a na życzenie
    fakturę. A jak od razu zgłasza się firma to chyba jednak łatwiej
    zrobić fakturę, bo przy późniejszych ruchach jest to łatwiej ogarnąć
    niż sam wydruk miesięczny z kasy. Ale co kto woli :) Zakazu nie ma.

  • 5. Data: 2010-01-24 19:55:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-24 20:21, Tomek z Wawy pisze:

    > Tak nie do końca się zgodzę - bo co przy zwrotach?

    No przecie zwroty na kasę też się obsługuje. Nie wiem jak, bo nigdy w
    życiu kasy nie miałem, ale wiem, że kasiaści przyjmują jakoś zwroty.

> [...]
    > zrobić fakturę, bo przy późniejszych ruchach jest to łatwiej ogarnąć
    > niż sam wydruk miesięczny z kasy. Ale co kto woli :) Zakazu nie ma.

    No, tylko robi się zamieszanie, bo masz:

    a) paragony dla bezfakturowych
    b) paragony dla tych, co przyszli po fakturę za kilka dni
    c) bez paragonów dla tych, co chcieli fakturę przed nabiciem na kasę

    Czy to nie robi więcej zamieszania?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-01-25 12:48:11
    Od: "Przemek R." <p...@g...pl>

    On 24 Sty, 19:50, Tomek z Wawy <t...@t...pl> wrote:

    > Z ciekawości tylko spytam - po co przy sprzedaży na fakturę wystawiasz
    > paragon?

    zeby miec z głowy rejestr vat oraz jednym wpisem zaksiegowac w
    ksiedze.
    Ewentualnie pomniejszone o kwote z zeszytu zwrotow (do ktorego w
    takim przypadku
    ida zwrocone paragony) lub o kwote wynikajaca z faktur zaliczek (bo je
    tez pewnie bede nabijac), ale ze u mnie poki co wystepuje sprzedaz
    gdzie to w gre nie wchodzi wiec
    mam to z tym spokoj.

    Po za tym mam taką sliczna czarna drukareczke z niebieskim ekranem ze
    az sie oprzec druknieciu paragonu nie moge :-)

    Pomyslalem sobie ze skoro ludzie nie zawsze chca fakture wiec
    przynajmniej zaoszczedze na tuszu i papierze stad pytanie jak w
    temacie i widze ze dalej aktualne bo nikt nie odpisal .

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-01-27 23:39:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010, Przemek R. wrote:

    > Sprzedaje program dla firm wiec w 99,99999% kupuja u mnie firmy. Za
    > przesylke faktury każę sobie placic.
    > I teraz pytanie jest nastepujace. Co jeżeli klient nie potrzebuje
    > faktury, bo przyznam ze szkoda mmi tuszu
    [...]
    > programu itp wiem
    > ze kupuje ode mnie ktoś na potrzeby firmy.

    No to jesteś uziemiony.
    Przepis art.106.1 jest prosty i jasny, a wyjątek od niego jest tylko
    w art.106.4

    > ktos prowadzacy firmę a to czy chce kupic na firme czyt,. żąda
    > bezposrednio faktury vat w przeciwnym razie domniemywam ze kupuje os.
    > fiz nie prowadzaca DG i gdy nie żąda nie wystawiam faktury VAT ?

    Hm... jeśli nie wiesz bo nie chcesz wiedzieć, to nie wiem czy
    jest podstawa do karalności za naruszenie przepisu wyżej :)
    Być może nie ma.
    Ale "złośliwa" interpretacja może być taka: jest przepis nakazujący
    wystawić f-rę. Więc należy wystawić. A skorzystać ze zwolnienia
    z obowiązku można dopiero po powzięciu wiadomości o podstawie
    zwolnienia...
    Praktyka oczywiscie jest odwrotna (sklepy *nie* przyjmują za
    default "damy f-rę"), więc być może karalności nie ma, zaś
    interpretacji j.w. żadnej US nie próbował ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-01-28 13:14:47
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > [...]
    >
    > No to jesteś uziemiony.

    na szcescie nie jestem gdyz i tak wystawiam fakture z tym ze nie wysylam
    jej.
    Ale na chlopski rozum , czy US jezeli bym faktury nie wystawial tylko na
    kase nabijal ma prawne metody
    sprawdzenia tego faktu, ja bym nie pokazal zawartosci kluczy (tresc jest
    zaszyfrowana) i nie mialbym zamiaru udowaniac ze
    nie sprzedalem firmom, bo to na nich przeciez obowiazek taki spoczywa

    pozdrawiam