  • 1. Data: 2006-02-25 23:06:20
    Temat: Spóźnienie z ZUS
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Witam. Wydaje mi się, że się nieco spóżnię z ZUSem. Jest to moja 1.
    wpłata po rozpoczęciu DG (nie mogę wydrzeć kasy od klienta). Czy sa
    jakieś sankcje za opóźnienia? Słyszałem, że przez pół roku nie będę
    dostawał chorobowego. Niemniej i tak musiałbym płacić je przez pół roku
    regularnie, żeby takowe dostać. Prawda? Jak to jest?

  • 2. Data: 2006-02-26 00:16:01
    Temat: Re: Spóźnienie z ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "tarcamion" <t...@l...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > dostawał chorobowego. Niemniej i tak musiałbym płacić je przez pół roku
    > regularnie, żeby takowe dostać. Prawda? Jak to jest?

    Cos tam ostatnio Gotfryd wspominal, ze na taka okolicznosc dobrze sie
    wyrejestrowac z chorobowego i na nowo zarejestrowac. Nie wiem na ile byly to
    jego dywagacje a na ile empiryczny opis ZUSowskiej praktyki.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-02-26 06:00:36
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 01:16:01 +0100, SDD napisał(a):

    > Użytkownik "tarcamion" <t...@l...tlen.pl> napisał w wiadomości

    Nie tylko przez pół roku ale wcale - po prostu tracisz uprawnienia do
    chorobowego.

    Rowzwiązania są dwa :
    - napisać wniosek do ZUS o przywrócenie terminu opłacania składki
    chorobowej
    - wyrejestrować się ze sklładek chorobowych i ponownie zarejestrowac sie do
    nich odczekując pół roku i płacąc regularnie w terminie.

    Pamiętaj że każde opóźnienie zapłaty składek pozbawia prawa do chorobowego.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2006-02-26 07:43:20
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

> [...]
    > - wyrejestrować się ze sklładek chorobowych i ponownie zarejestrowac sie do
    > nich odczekując pół roku i płacąc regularnie w terminie.

    Czyli mam się wyrejestrować ze składek chorobowych, a potem
    zarejestrować po pół roku? Czy zaraz zarejestrować i płacić pół roku?

  • 5. Data: 2006-02-26 09:17:54
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 08:43:20 +0100, tarcamion napisał(a):

    > Czyli mam się wyrejestrować ze składek chorobowych, a potem
    > zarejestrować po pół roku? Czy zaraz zarejestrować i płacić pół roku?

    Zaraz zarejestrować i płacić - cały czas. Pół roku to jest karencja do
    nabycia uprawnień do zasiłku chorobowego

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2006-02-26 09:37:50
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    > Zaraz zarejestrować i płacić - cały czas. Pół roku to jest karencja do
    > nabycia uprawnień do zasiłku chorobowego

    Dziękuję. O to własnie mi chodziło. A tak OT to muszę to na jakimś druku
    zrobić (wyrejestrowanie?) czy podanie jakieś pisać?

  • 7. Data: 2006-02-26 17:54:37
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 10:37:50 +0100, tarcamion napisał(a):

    > Dziękuję. O to własnie mi chodziło. A tak OT to muszę to na jakimś druku
    > zrobić (wyrejestrowanie?) czy podanie jakieś pisać?

    Są na to odpowiednie formularze - ale teraz nie pamiętam ich symbolu.
    Dostaniesz je w ZUS.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 8. Data: 2006-03-02 22:04:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Feb 2006, SDD wrote:

    > Cos tam ostatnio Gotfryd wspominal, ze na taka okolicznosc dobrze sie
    > wyrejestrowac z chorobowego i na nowo zarejestrowac. Nie wiem na ile byly to
    > jego dywagacje

    Wnioski z widzianych wyroków NSA - w ktorych sąd nakazał ZUSowi zwrocić
    składki, skoro (ZUS) uznał że ubezpieczenie przestało obowiązywać.
    Faktu utraty ubezpieczenia sąd nie podważył, więc...

    > a na ile empiryczny opis ZUSowskiej praktyki.

    Częstość opisów wskazuje iż praktyką jest przywracanie terminu - pod
    warunkiem że to nie recydywa. I najlepiej przed jakimkolwiek roszczeniem
    oraz bez starć z urzędem :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-03-03 06:48:24
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Mar 2006 23:04:16 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Częstość opisów wskazuje iż praktyką jest przywracanie terminu - pod
    > warunkiem że to nie recydywa. I najlepiej przed jakimkolwiek roszczeniem
    > oraz bez starć z urzędem :)

    Niekoniecznie - ja dowiedziałem się z ZUS o spóźnieniu dopiero w momencie
    jak im przesłałem L-4. Napisałem wnisek o przywrócenie terminu i został
    zaakceptowany.
    Co ZUS ( oddział ) to obyczaj ...

    --
    Mieczysław