  • 1. Data: 2006-03-21 22:00:23
    Temat: ślub w '05 - rozliczenie indywid. czy małżonków osobno.
    Od: julian <j...@z...adres>

    Ożeniłem się w 2005, mamy wspólnotę majątkową.
    Czy powinniśmy rozliczać się z żoną każde indywidualnie, czy może jako
    małżonkowie osobno?

    Wydaje mi się, że mam tylko tę drugą możliwość.

    Ale:
    Mamy ulgę remontową (faktury na żonę albo na mnie, sprzed ślubu) oraz ulgę
    za odsetki od kredytu (płacone ze wspólnego konta).

    Przy rozliczaniu jako małżonkowie osobno tylko jedno z nas może użyć
    załącznika pit/D. A wtedy zdaje się, nie możemy zsumować faktur
    wystawionych na dwa nazwiska, a dodatkowo obowiązują nas limity dla jednej
    osoby....

    Zatem wolę rozliczenie indywidualne.

    Co zrobić w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2006-03-22 03:36:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    julian wrote:
> [...]
    > załącznika pit/D. A wtedy zdaje się, nie możemy zsumować faktur
    > wystawionych na dwa nazwiska, a dodatkowo obowiązują nas limity dla jednej

    To, że ty wolisz indywidualnie dla US mało znaczy :)

    rozliczacie się jak małżeństwo, jeden pit-d, ale niestety rozliczacie
    się osobno, a to co na pit-d dzielicie jakoś tam między siebie, kto ile.

  • 3. Data: 2006-04-05 17:51:15
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    Aby rozliczać się razem z małżonkiem musi być spełnione kilka warunków -
    jednym z nich jest trwanie małżeństwa przez cały rok podatkowy. Zatem razem
    będziecie mogli się rozliczyć dopiero za dochody uzyskane w 2006 roku.

    M.