    From: "chomik" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Spóźniony Vat
    Date: Sat, 2 Dec 2006 17:54:48 +0100

    Witam szanownych grupowiczów. Mam pytanie , jakieś pięć miesięcy temu zakład
    blacharski dealera samochodowego wykonał w moim firmowym samochodzie
    osobowym naprawę blacharsko lakierniczą. Wówczas w momencie przekazywania mi
    samochodu po nawprawie nikt nie uprzeddził mnie , że dostanę za to Fakturę
    Vat, należność miała zostać uregulowana przez zakłąd ubezpieczeniowy i mieli
    sobie to panowie wyprostować sami. Po jakimś czasie przysłano mi fakturę Vat
    z wezwaniem do zapłaty bo podobno nie wszystko zostało załatwione.
    Boksowałem się z nimi 4 miesiące i w końcu uzgodniliśmy, że nie muszę płacić
    za tę fakturę ale powinienem uregulować VAT ponieważ ubezpieczyciel pokrył
    tylko kwotę netto. Teraz mam problem ponieważ o ile wiem mogę zmniejszyć mój
    podatek należny w miesiącu wystawienia na mnie faktury lub w następnym. W
    tym prypadku minęł już zbyt wiele czasu ponieważ nie wiedziałem jak należy
    postąpić. Czy jest jakiś sposób aby nie "połynąć" na kwotę podatku VAT ,
    którego nie rozliczyłem sobie w rozsądnym terminie ?
    W ustawie o VAT znalazłem (Art. 86, pkt. 13) , być może , wyjście z
    sytuacji - można skorygować właściwą deklarację VAT - 7 z miesiąca , w
    któym miałem prawo do obniżenia podatku należnego. Natomiast nie bardzo wiem
    jak to zrobić. Rozumiem, że przedłożę właściwie wypełnioną korektę tak
    jakbym uwzględnił wystawioną na mnie wówczas faktórę za usługę serwisową ale
    co to zmieni ?, czy w takim wypadku np. za listopad zapłacę sobie o tyle
    mnie VAT-u ?

    Bardzo proszę o pomoc i cierpliwość prezy czytaniu mojego być może nieco
    chaotycznego maila.
    Darek