  • 1. Data: 2004-07-27 14:27:44
    Temat: Sprawdzenie kontrahenta
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witam !

    Proszę o krótką informację, jaki jest tryb sprawdzania kontrahenta.
    Mam dostawcę usług, z dużą fakturą VAT, i chciałbym być pewien , że z nim
    jest wszystko OK. Że spokojnie mogę sobie zarejestrować jego fakturę
    i nie będę miał żadnych kłopotów. Nigdy tego dotąd nie robiłem , ale kiedyś
    przychodzi moment wątpliwości, ..... a chcę spać spokojnie.

    pozdrawiam grupę

    D.

  • 2. Data: 2004-07-27 17:25:47
    Temat: Re: Sprawdzenie kontrahenta
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > ..... a chcę spać spokojnie

    nie bedziesz spac spokojnie, nie ma mozliwosci sprawdzenia wszystkiego do
    konca
    jesli bedzie chcial oszukac, zrobi to i zadne sprawdzanie w niczym nie
    pomoze

    pozdrawiam
    grzess.

  • 3. Data: 2004-07-27 18:40:33
    Od: "Tomek M" <m...@p...onet.pl>

    > nie bedziesz spac spokojnie, nie ma mozliwosci sprawdzenia wszystkiego do
    konca jesli bedzie chcial oszukac, zrobi to i zadne sprawdzanie w niczym nie
    pomoze

    i tutaj się mylisz, jeśli:
    - usługa była rzeczywiście wykonana
    - firma jest zarejestrowana
    - podpisze >>przy<< tobie (lepiej przy świadkach) osoba uprawniona
    to możesz spać spokojnie, tz. twój US może jeszcze podskakiwać jakby co (tz.
    usługodawca nie zaksięgował faktury - bo rozumiem że tego się obawiasz) ale
    w myśl orzeczeń TK w sądzie jesteś wygrany.

    Pozdrawiam Tomek

    PS więcej optymizmu rzadko bo rzadko ale czasami "góra" coś mądrego zarządzi
    :)

  • 4. Data: 2004-07-27 18:58:53
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > to możesz spać spokojnie, tz. twój US może jeszcze podskakiwać jakby co (tz.
    > usługodawca nie zaksięgował faktury - bo rozumiem że tego się obawiasz) ale
    > w my?l orzeczeń TK w s?dzie jeste? wygrany.

    No ... po 5 latach w sądzie i po upadlosci, bo w naszym chorym kraju
    spor z US nie przerywa egzekucji naleznosci ...

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 5. Data: 2004-07-27 21:06:21
    Od: "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl>

    > nie bedziesz spac spokojnie, nie ma mozliwosci sprawdzenia wszystkiego do
    > konca
    > jesli bedzie chcial oszukac, zrobi to i zadne sprawdzanie w niczym nie
    > pomoze

    Zgodnie z przepisami, masz prawo zażądać od kontrahenta okoazania ewidencji
    sprzedaży i kopii deklaracji VAT. Sprawdzasz sobie czy wpisał fakturę, którą
    tobie wystawił, dla pewności sparwdzasz jeszcze książkę i śpisz spokojnie.
    Jeżeli odmówi, zgłaszasz sprawę do swojego US i jesteś kryty

    Podst. prawna art. 107 ustawy o VAT

  • 6. Data: 2004-07-27 21:23:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@p...onet.pl> napisal(a):

> [...]
    > tobie wystawił, dla pewności sparwdzasz jeszcze książkę i śpisz spokojnie.
    > Jeżeli odmówi, zgłaszasz sprawę do swojego US i jesteś kryty

    Zawsze zastanawiam się, jak to się odbywa to pokazywanie rejestrów.
    Przecież to, ile i czego sprzedaję innym kontrahentom to moja zasrana
    tajemnica!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 7. Data: 2004-07-28 07:08:29
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 27-07-2004 23:06, Użytkownik Przemysław Mrozek napisał:

> [...]
    > tobie wystawił, dla pewności sparwdzasz jeszcze książkę i śpisz spokojnie.
    > Jeżeli odmówi, zgłaszasz sprawę do swojego US i jesteś kryty

    Nie,nie,nie - kontrahent ma obowiązek okazać zgłoszenie rejestracyjne
    oraz pisemnie potwierdzić złożenie deklaracji vat w której dana faktura
    była ujęta. Nie ma mowy o wglądzie w żadne inne dokumenty.

  • 8. Data: 2004-07-28 09:50:33
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Mrozek" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ce6g46$1rj$1@news.onet.pl...
> [...]
    którą
    > tobie wystawił, dla pewności sparwdzasz jeszcze książkę i śpisz spokojnie.

    Konkurencja zrobi ze mną (lub zaprzyjaźnioną ze mną firemką) dowolną drobną
    operację, a ja będę miał wgląd w ich najistotniejsze dokumenty: komu, od
    kogo, kiedy, za ile...Tak trzymać:-(

    A ja na pewno każdemu moje ewidencje pokażę i jeszcze wyciągi z banku za
    ostatnie 3 lata. :-)
    Wynocha ! :-(

  • 9. Data: 2004-07-28 10:19:20
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@a...pl> napisal(a):
    > Konkurencja zrobi ze mną (lub zaprzyjaźnioną ze mną firemką) dowolną drobną
    > operację, a ja będę miał wgląd w ich najistotniejsze dokumenty: komu, od
    > kogo, kiedy, za ile...Tak trzymać:-(

    No niestety. Ale jestem przekonany, że można zakryć najważniejsze dane,
    tzn. przedstawić np. ksero z oryginału, na którym zakryto kartką resztę.

  • 10. Data: 2004-07-28 11:37:47
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    > No niestety. Ale jestem przekonany, że można zakryć najważniejsze dane,
    > tzn. przedstawić np. ksero z oryginału, na którym zakryto kartką resztę.

    Ja myślę, że odpowiedź :news:ce7ji5$i6f$1@news.onet.pl...
    jest sam raz.
    Okazać zgłoszenie rejestracyjne i oświadczyć pisemnie, że uwzględniono
    faktury kontrahenta.