  • 1. Data: 2004-07-27 14:21:37
    Temat: Re: VAT - samochod z zagranicy - odliczenie
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ce5nvd$n4v$1@atlantis.news.tpi.pl>, TR-MARLEN wrote:

    > gdybym:
    >
    > - sprzedal samochod do 6 miesiecy od daty zakupu
    > - sprzedam samochod po 6 miesiacach od daty zakupu.
    > Czy przy sprzedazy tez istnieje regula "polowy"? Czy zostane potraktowany
    > VATem 22% od wartosci sprzedazowej?

    Moze na troche ci odpowiem.

    1.
    Jesli sprzedasz lub przekazesz SOBIE (= wycofasz z dzialalnosci) -
    oddajesz caly VAT i to nie od biezacej wartosci ale od nowego wozu, a
    jako ze ten jest nie calkiem nowy to zakladalbym ze od kwoty zakupu.

    2.
    IMAO - nie ma zadnych znizek do 50% przy sprzedazy.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 2. Data: 2004-07-27 14:25:38
    Temat: VAT - samochod z zagranicy - odliczenie
    Od: "TR-MARLEN" <t...@p...pl>

    Witam. Mam nastepujacy klopot.

    Sprowadzam wg ustawy samochod nowy (do 6 miesiecy lub 1500km) z Belgii.
    Bede mial z niego 7000 PLN VAT'u. Czyli moge odliczyc 3500 zl (wg ustawy
    polowe). Teraz tak - chcialbym sie dowiedziec ile VAT'u bede musial zaplacic
[...]

    Data produkcji samochodu luty 2004 - przebieg 1700km.

    Dzieki za informacje bo nawet w US nie wiedza.

    MIchal

  • 3. Data: 2004-07-27 18:29:45
    Od: "arctic" <a...@g...pl>

    Powiedz mi tak.

    zaluzmy kupuje samochod
    VAT'u mam na fakturze 6000 pln ale zwracaja mi 3000 pln bo polowe
    po miesiacu sprzedaje go - wystawiam fakture i oddaje do urzedu 6000 pln
    ??? Bo jesli tak to jestem stratny 3000 zl?!!

    MIchal

  • 4. Data: 2004-07-27 22:04:03
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "TR-MARLEN"

    > Sprowadzam wg ustawy samochod nowy (do 6 miesiecy lub 1500km) z Belgii.

    gwoli jasnosci 6 miesiecy LUB 6 tys km
    czyli albo - albo:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki