  • 1. Data: 2004-02-16 17:11:40
    Temat: Czy można w KUP
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Zakupiliśmy rolety na okna, materiałowe, których głownym zadaniem ma byc
    ukrycie sprzętów ktore znajdują się w firmie - żeby nie kusiło, mamy dosyc
    nisko usytuowane i duże okna. Czy służące takim celom mogą byc bezpośrednio
    wliczone w KUP czy jednak zwiększają w-ść budynku, który stanowi własność
    firmy.
    Agata

  • 2. Data: 2004-02-17 22:47:07
    Temat: Re: Czy można w KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, Slonko wrote:

> [...]
    >+ wliczone w KUP czy jednak zwiększają w-ść budynku, który stanowi własność

    Jakie wielkie masz te okna ?
    bo czytam, czytam i z podziwu wyjść nie mogę: rolety ponad 3500 zł
    sztuka, czy uznajesz moje wątpliwości z pamietnej dyskusji z Bogusławem
    za przekonujące ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-18 10:36:47
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> schrieb in im Newsbeitrag:

> [...]
    > bo czytam, czytam i z podziwu wyjść nie mogę: rolety ponad 3500 zł
    > sztuka, czy uznajesz moje wątpliwości z pamietnej dyskusji z Bogusławem

    Nie zebym sie czepial, ale czy to ma znaczenie za ile sa te rolety?
    Powyzszy post nie stanowi odpowiedzi na jasno postawione pytanie,
    na ktore takze chcialbym poznac odpowiedz. :)

    A poza tym ktos kiedys kupil rolety za 6500 zl sztuka. Wiec jakos mozna ;)

    Neko

  • 4. Data: 2004-02-18 10:41:24
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Slonko napisał:

> [...]
    > wliczone w KUP czy jednak zwiększają w-ść budynku, który stanowi własność

    Odpowiedz sobie na pytanie czy rolety mają służyć dłużej niż rok. Jeżeli
    tak to czy ich wartość z montażem przekracza 3500 zł. Jeżeli tak to ST,
    tylko skąd pomysł, że jest to część budynku? IHHO to jest grupa 8, gdzie
    jest różne badziewie, którego nie można upchnąć w innych grupach.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-02-18 12:25:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Neko wrote:
    [...]
    >+ Nie zebym sie czepial, ale czy to ma znaczenie za ile sa te rolety?

    No... w ustawie jest próg wartości która przymusza do uznania
    za ŚT lub "ulepszenie".

    >+ Powyzszy post nie stanowi odpowiedzi na jasno postawione pytanie,

    A obiecywałem ? ;)

    >+ na ktore takze chcialbym poznac odpowiedz. :)
    >+
    >+ A poza tym ktos kiedys kupil rolety za 6500 zl sztuka. Wiec jakos mozna ;)

    ...to znaczy że odpowiedź znasz i się czepiasz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-03-06 17:52:39
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 18 Feb 2004, Neko wrote:
    > [...]
    >
    > No... w ustawie jest próg wartości która przymusza do uznania
    > za ŚT lub "ulepszenie".

    To jeśli kupię sobie na firmę fikuśną klamkę o wartości 200 zł to
    bezwzględnie będzie ona KUP??
    Przecież to co można wliczyc bezpośrednio w KUP a co nie - nie stanowi
    wartość tej rzeczy ale cel jej przeznaczenia.
    Agata

  • 7. Data: 2004-03-08 22:41:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Mar 2004, Slonko wrote:

> [...]
    >+ > za ŚT lub "ulepszenie".
    >+
    >+ To jeśli kupię sobie na firmę fikuśną klamkę o wartości 200 zł to

    A oświeć ty mnie :) w którym miejscu tak napisałem ??
    Czyżbyś z istnienia progu wymuszającego uznanie na ŚT czegoś
    co "jest droższe" próbowała wywieść przepis przeciwny dotyczący
    uzupełnienia zbioru "droższych" ? ;)
    Nie da się i tego nie napisałem !
    Rolet na jedną zimę chyba nie kupował, więc... więc kwalifikację
    "łapią się na ST" spełniają. I w tym momencie MA znaczenie po ile
    te rolety były. Polecam ostrożność w opiniowaniu że nie da się
    kupić rolet droższych niż 3500 zł sztuka :)

    >+ Przecież to co można wliczyc bezpośrednio w KUP a co nie - nie stanowi
    >+ wartość tej rzeczy ale cel jej przeznaczenia.

    Ależ błąd, ale tylko w jedną stronę: jak coś jest DROŻSZE niż
    3500 zł, nie jest "materiałem lub towarem" i spełnia wymóg "użyteczności
    przewidywanej na więcej niż rok" to NIE MOŻNA tego zaliczyć w KUP.
    I to powiedziałem... nic więcej !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-03-10 15:09:07
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > 3500 zł, nie jest "materiałem lub towarem" i spełnia wymóg "użyteczności
    > przewidywanej na więcej niż rok" to NIE MOŻNA tego zaliczyć w KUP.

    To juz rozumiem gdzie się nie zrozumieliśmy. Ja mialam wątpliwości, czy
    zakupione owe rolety nie podwyższają w-ści początkowej środka trwałego jakim
    jest budynek w którym zostaną one zainstalowane.
    Agata