  • 1. Data: 2004-02-16 17:16:42
    Temat: ZUS - początek roku
    Od: "cures" <c...@N...poczta.onet.pl>

    Próbowałem znaleźć, ale nie udało mi sie...

    Czy jest OBOWIĄZEK złożenia pierwszej deklaracji za dany rok w ZUSie?
    Otrzymuję sprzeczne informacje. Raz, że osoby które płacą bez składania
    deklaracji muszę przynieść DRA za styczeń, innym razem, ze nie.
    Czy to zależy od oddziału ZUS?
    Może ktoś poda podstawę prawną tego obowiązku (jeśli jest)
    Z pewnych względów jest to dla mnie istotna odpowiedź
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-16 17:20:35
    Temat: Re: ZUS - początek roku
    Od: "cures" <c...@N...poczta.onet.pl>

    dodam, że na stronie ZUS jest tylko taka informacja

    "Począwszy od dokumentów rozliczeniowych za kwiecień 2003 r. osoby
    prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki wyłącznie za siebie
    i/lub osoby współpracujące, zwolnione są z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejne miesiące, w przypadku gdy nic się nie zmienia w
    stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonych dokumentach
    rozliczeniowych. Zwolnienie dotyczy także tych sytuacji, gdy następuje
    zmiana w stosunku do danych rozliczeniowych wykazanych w poprzednich
    dokumentach, ale jest to zmiana wynikająca ze zmiany wysokości minimalnej
    podstawy wymiaru składek."

    Jedyna zmiana od początku roku to "zmiany wysokości minimalnej podstawy
    wymiaru składek"
    Czyli niby nie trzeba składać...