  • 1. Data: 2003-02-21 11:41:41
    Temat: Sprzedaż akcji, a podatek.
    Od: "Robert" <r...@g...pl>

    Witam grupowiczów.
    Moje pytanie dotyczy opodarkowania dochodów ze sprzedazy akcji na okaziciela
    otrzymanych z zakładu pracy w 1993r. w trakcie prywatyzacji przedsiębiorstwa
    państwowego. Akcje te znajdują się na koncie depozytowym biura maklerskiego.
    Czy w przypadku sprzedazy w.w. akcji w tym biurze nalzeży zapłacić podatek?
    Na podstawie art.44ust.8 należy wpłacić zaliczkę do dnia 20 następnego
    miesiąca. Ale w tym przepisie jest też odesłąnie do art.52pkt.1 w którym
    określone są przypadki zwolnienia od podatku. Chciałbym sie dowiedzieć czy
    przysługuje mi zwolnienie od podatku?
    Z góry dziekuję za zainteresowanie się moim problemem i udzielenie
    odpowiedzi.
    Pozdrawiam Robert.