  • 1. Data: 2003-02-21 11:22:53
    Temat: Strata z ubiegłego roku.
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    W ubiegłym roku miałem w DG dość dużą stratę, nie rozliczyłem jeszcze
    PITu rocznego, ale już wysłałem (wczoraj) PIT 5 tzw. zerowy, nie wyszło mi
    nic do zapłacenia.
    Zastanawiałem się czy go wysyłać, skoro nie ma podatku, ale doszłem do
    wnisku że lepiej wysłać (za wysłanie nic mi nie grozi, a za nie wysłanie nie
    wiadomo co).
    PIT 5 policzyłem normalnie, tzn. wpisałem przychody i koszty ze stycznia,
    nie uwgledniając zeszłorocznej straty.
    Teraz czytam na grupie (miedzy wierszami), że istnieje jakiś sposób
    rozliczenia zeszłorocznej straty, ja o tym nie wiedzialem i myślałem że te
    pieniążki już stracone.

    Jak to w końcu jest, co mogę zrobić z zeszłoroczną stratą, żeby jej nie
    stracić i czy po wysłaniu PITa 5 za styczeń jest już 'po obiedzie'.

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-02-21 12:41:33
    Temat: Re: Strata z ubiegłego roku.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Mariusz wrote:
    [...PIT...]
    >+ Zastanawiałem się czy go wysyłać, skoro nie ma podatku, ale doszłem do
    >+ wnisku że lepiej wysłać (za wysłanie nic mi nie grozi, a za nie wysłanie nie
    >+ wiadomo co).

    Mandat. Ale jeśli z dochodu (z odliczeniami !) nie wychodził
    podatek - to nie było potrzeby wysyłania.

> [...]
    >+ rozliczenia zeszłorocznej straty, ja o tym nie wiedzialem i myślałem że te

    Polecam ustawę o podatku dochodowym, naprawdę :)
    1. raz przeczytasz to może niestrawności dostaniesz :], ale będziesz
    wiedział co tam występuje :)
    Max. 50% straty, masz 5 lat na "wtopienie" straty.

    >+ Jak to w końcu jest, co mogę zrobić z zeszłoroczną stratą, żeby jej nie
    >+ stracić i czy po wysłaniu PITa 5 za styczeń jest już 'po obiedzie'.

    Nie, możesz "wtapiać" nawet dopiero na rocznym PIT-3X :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-21 13:25:34
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Wielkie dzięki