  • 1. Data: 2003-02-21 11:51:24
    Temat: wspólne rozlicznie a działalność gospodarcza
    Od: "Daniel" <d...@o...com.pl>

    Chciałbym rozliczyć się wspólnie z żoną za rok 2002. Prowadzę działalność
    gospodarczą i dodatkowo pracuję na etacie.
    Doszły mnie słuchy iż w tym roku nie można rozliczyć się na jednym PIT36 z
    małżonkiem jeżeli jedno prowadzi działalność.
    Czy to prawda iż muszę wypełnić 36 a żona 37?

    Pozdrawiam,

    Daniel

  • 2. Data: 2003-02-22 10:26:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 21-02-2003 12:51, Użytkownik Daniel napisał:
> [...]
    > małżonkiem jeżeli jedno prowadzi działalność.
    > Czy to prawda iż muszę wypełnić 36 a żona 37?
    Nie prawda.
    Możesz sie rozliczyć wspólnie z żoną o ule nie jestes ryczałtowcem.
    I rozliczacie się oboje na jednym PIT-36.
    PIT-36 jest bardziej rozbudowana wersją PIT-37.
    Pamietaj jednak żeby siebie umieścic jako "podatnika" a zonę jako
    "małzonka" bo to ty masz powodu żeby uzytwać 36 zamiast 37.

    A takl nawiasem mówiąc - skąd Cię doszły słuch?
    Bo ja nigdy sie nie moge dowiedzieć skąd trafafiają na listę różne
    nieprawdopodobne informacje. Pamiętasz może kto Ci cos takiego sugerował
    albo gdzie to usłyszałes/przeczytałeś?

    Naprawdę jestem bardzo ciekawa. W końcu takie informacje gdzies sie
    rodzą... A nikt nigdy nie pamięta gdzie usłyszał.

    Maddy

    ps. Nie pozamieniałam pit 36 i 37? Nigdy nie jestem do końca pewna tych
    numeracji :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-22 11:47:48
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

> [...]
    >
    > Maddy
    >
    > ps. Nie pozamieniałam pit 36 i 37? Nigdy nie jestem do końca pewna tych
    Nie pozamieniałaś. Powinien rozliczyć pit 36
    Agata

  • 4. Data: 2003-02-22 14:04:03
    Od: "Daniel" <d...@o...com.pl>

> [...]
    > Bo ja nigdy sie nie moge dowiedzieć skąd trafafiają na listę różne
    > nieprawdopodobne informacje. Pamiętasz może kto Ci cos takiego sugerował

    W okienku urzędu skarbowego podczas pobierania druków :)

  • 5. Data: 2003-02-22 16:47:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 22-02-2003 15:04, Użytkownik Daniel napisał:

    > W okienku urzędu skarbowego podczas pobierania druków :)

    Albo osoba tam pracująca całkowicie nie miała pojęcia o czym mówi, albo
    źle zrozumiałeś.
    Stawiam na to drugie. "Panienki z okienka" może polotem nie grzesza, ale
    swoje wytyczne znają.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk