  • 1. Data: 2004-07-08 12:47:58
    Temat: Sprzedaż części wyposażenia.
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    zgodnie z sugestią grupy gdy kupuje podzespoły komputerowe na użytek firmy,
    najpierw są one księgowane jako zakup towaru w cenach zakupu (KPiR), a
    dopiero później są przeksięgowywane do kolumny 14 (pozostałe wydatki) i
    przypisywane do konkretnego środka trwałego.

    A jak ma być wykonana operacja odwrotna? To znaczy remontuje komputer
    wkładam do niego nowy dysk twardy, a stary ma zostać sprzedany.

    Czyli co teraz. Pisze jakiś protokół remontu, na podstawie którego
    przeksięgowuje znowu dysk twardy z kolumny 14 na 10?

    Czy po prostu go sprzedaje bez tej zabawy?

    Pozdrawiam.

    --
    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl

  • 2. Data: 2004-07-08 12:55:44
    Temat: Re: Sprzedaż części wyposażenia.
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    emssik pisze:

> [...]
    > (KPiR), a dopiero później są przeksięgowywane do kolumny 14 (pozostałe
    > wydatki) i przypisywane do konkretnego środka trwałego.

    Nie wiem kto panu takie sugestie podal, ale jakmowilamila Pani z US
    "kazdy odpowiada za siebie".

    > A jak ma być wykonana operacja odwrotna? To znaczy remontuje komputer
    > wkładam do niego nowy dysk twardy, a stary ma zostać sprzedany.

    JESLI komputer jest ST podanym amortyzacji to trzeba skorygowac WP
    A poza tym to normalniejako sprzedaz...
    Ale jakmowila mila Pani.....

    > Czyli co teraz. Pisze jakiś protokół remontu, na podstawie którego
    > przeksięgowuje znowu dysk twardy z kolumny 14 na 10?
    >
    > Czy po prostu go sprzedaje bez tej zabawy?

    Mysle, ze ktos Panu radzil sie bawic....

    Mysle, ze nie ma to wplywu na nalezny podatek wiec wybor
    jest "bezpieczny"... ale jak mowila.......

    > Pozdrawiam.

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-08 22:16:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, emssik wrote:

> [...]
    >+ najpierw są one księgowane jako zakup towaru w cenach zakupu (KPiR), a
    >+ dopiero później są przeksięgowywane do kolumny 14 (pozostałe wydatki)

    Możesz podać link do groups.google z ową sugestią ?
    Sugeruję iż na grupie były wypowiedzi że jest to czasami DOPUSZCZALNY
    sposób księgowania (jak ktoś *już* zapisał do "handlowych"), a nie
    że obowiązujący albo zalecany !

    >+ i przypisywane do konkretnego środka trwałego.

    Nijak nie pasuje. "Przypisanie" można rozumieć jedynie jako
    podwyższanie WP, a to oznacza konieczność *amortyzacji* wydatku
    - wtedy wpisuje się NIE z faktury, NIE z innej kolumny KPiR
    ale *z EŚT* !!

> [...]
    >+ przeksięgowuje znowu dysk twardy z kolumny 14 na 10?
    >+
    >+ Czy po prostu go sprzedaje bez tej zabawy?

    Jak ci pisano: "każdy odpowiada za siebie". Ale ja nie widzę powodu
    do "bawienia się". Mało: ów "towar" NIE JEST TH, ma wszelkie cechy
    odróżniające go - m.in. właśnie fakt że był uzywany (u ciebie !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-09 07:11:55
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    W artykule <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl> Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Sugeruję iż na grupie były wypowiedzi że jest to czasami DOPUSZCZALNY
    > sposób księgowania (jak ktoś *już* zapisał do "handlowych"), a nie

    Ależ proszę bardzo Panie Gotfrydzie, to była Pana własna wypowiedź, więc
    pozwolę ją sobie wkleić w całości...

    "On Thu, 12 Feb 2004, emssik wrote:
    [...]
    >+ Sytuacja identyczna, kupione podzespoły, wprowadzone jako towar w KPiR,
    >+ składam z nich komputer (wartość < 3500) i wprowadzam go do EW.
    >+
    >+ Czy musze sie w tym momencie bawić z jakimikolwiek amortyzacjami?
    >+ Wydaje mi sie, że nie.
    >+
    >+ Pisze tylko osobny papierek / protokół utworzenia komputera,
    >+ z określonych podzespołów, przekierowuję ładnie produkty z magazynu
    >+ głównego do np. Wyposażenie.

    Wypadałoby jeszcze na podstawie owego protokołu przeksięgować
    w KPiR z kol. 10 ("-3000") do 14 ("+3000") i IMHO będzie
    'perfect' :)
    Równie dobrze (IMO) można na podstawie "protokołu" wygenerować
    wpis w EŚT i zamortyzować jednorazowo. Po czym wpisać przeksięgowanie
    do KPiR oczywiście :) (BTW: pozwala legalnie "przepompować" koszt
    z jednego roku na następny :) bo amortyzację można wpisać
    "w miesiącu lub miesiącu następnym"...)

    Dla porządku: "każdy odpowiada za siebie".
    Ale ja tak raz czasu zrobiłem :)"

    I teraz mam sytuacje odwrotną, jeden taki podzespół chcę sprzedać. Rozumiem
    zatem, że NIC nie musze przeksięgowywać, tylko normalnie wystawić fakturkę
    i tyle. (Podzespół nie należy do Środka Trwałego, tylko jest częścią większego
    Elementu Wyposażenia).

  • 5. Data: 2004-07-09 20:18:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jul 2004, emssik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >+ Sytuacja identyczna, kupione podzespoły, wprowadzone jako towar w KPiR,
    >+ >+ składam z nich komputer (wartość < 3500) i wprowadzam go do EW.

    No i to jest wyjasnienie.
    Zakup został JUŻ wpisany jako TH - i pytaniem było czy WOLNO
    go przeksięgować, czy (jeśli nie wolno) należy robić korekty
    w KPiR.
    Zgodnie z sugestiami Orki oraz moimi dedukcjami uważam że wolno w takim
    przypadki NIE dokonywać korekty, lecz "po prostu przeksięgować" z jednej
    kolumny do drugiej.
    Oczywiście trochę bardziej się komplikuje jeśli wyjdzie "ST", bo trzeba
    (IMO) wyksięgować z handlowych i już w osobnej linijce zaksięgować
    amortyzację (całą: <3500 zł lub część dla pozostałych).

    Zauważ: uważam że *wolno* a nie że *należy*.

    I oczywiście przeksięgowania (lub wyksięgowania) należy dokonać
    *przed* "zmianą przeznaczenia", bo jak kontrola zastanie element
    wpisany do TH w stanie dającym się opisać jako "ST w budowie"
    i nie przeksięgowany to IMHO ma prawo się czepiać o "próbę zawyżenia
    kosztu".

    [...]
    >+ I teraz mam sytuacje odwrotną, jeden taki podzespół chcę sprzedać. Rozumiem
    >+ zatem, że NIC nie musze przeksięgowywać, tylko normalnie wystawić fakturkę
    >+ i tyle.

    Nie inaczej. Na grupie były w tym zakresie jedynie dyskusje czy powinna
    to być rubryka "sprzedaż" czy "inne dochody", ale w tej sprawie jestem
    chwilowo za bardzo skołowany żeby zająć stanowisko :)

    >+ (Podzespół nie należy do Środka Trwałego, tylko jest częścią większego
    >+ Elementu Wyposażenia).

    IMHO nie zaszkodzi w "papierze" dotyczącym owego wyposażenia (o ile
    taki jest, np. f-ra zakupu) *lub* na kopii f-ry sprzedaży dopisać
    wyjaśnienie co to za element i skąd się wziął.
    Jak ci za trzy lata przyjdzie kontrola i spyta dlaczego sprzedajesz
    towary nie przyjęte w zakupach to IMO lepiej umieć rzeczowo i szybko
    udzielić odpowiedzi niż plątać się w zeznaniach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)