  • 1. Data: 2004-07-08 12:45:49
    Temat: Odsetki od zaległości podatk. - jak?
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Witam.
    Mam pewien problem.
    Sytuacja dotyczy VAT-u.
    Otóż faktura sprzedaży wystawiona w marcu została omyłkowo przesunięta
    do rejestru VAT za miesiąc kwiecień.
    W związku z tym VAT należny w deklaracja za 03.2004 został zanizony o
    kwotę 10.000,00 a w miesiącu kwietniu o tą sama kwote zawyzony.
    Bład został teraz przypadkowo wychwycony no i trzeba korekte zrobić.
    Powstaje problem jak policzyc odsetki za zwłoke.
    Czy za okres jednego miesiąca (zaległość podatkowa która powstała 25
    kwietnia została faktycznie pokryta 25 maja) czy moze za okres od 25
    kwietnia do
    dnia złożenia korekty obydwu deklaracji.
    Gdtby to była mała kwota to nie bym sie nie kłopotał. Ale tutaj,
    zależnie od wariantu, różnica może wynosic kilkaset złotych.
    Lagiczny wydaje sie wariant pierwszy (odsetki tylko za miesiąc) ale
    logika i polskie podatki to nie jest zgrany duet.
    Tak czy siak - prosze o opinie.

    pozdrawiam
    W.R.

  • 2. Data: 2004-07-08 12:51:19
    Temat: Re: Odsetki od zaległości podatk. - jak?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    W.R. pisze:

> [...]
    > Lagiczny wydaje sie wariant pierwszy (odsetki tylko za miesiąc) ale
    > logika i polskie podatki to nie jest zgrany duet.

    Ja tak sobiemysle, ze to zalezy co wyszlo w deklaracjach VAT,

    no bo w kiwietniu to juz wiemy, ze bylo x a mialo byc x + 10 000
    wiec bylo 10000 zaleglosci

    JESLI w maju wyszlo y a po korekcie
    y-10 000 i to bylo wieksze niz zero

    to w wyniku korekty glowna naleznosc zostala splacona
    pozostaly do splaty odsetki...pytanie czy US po korekcie
    reszte wplaty zaliczy jako odsetki.

    jesli nie, to bedzie tylko te 10 000 przez miesiac..

    jesli tak, to powstala "nowa" zaleglosc rowna "przypadkowo"
    tym odsetkom.

    Ale gdyby to na mnie padlo nie lizcylbym na nikogo OPROCZ
    mielj Pani w US (VAT)
    tam jest taka mila Pani co prowadzi te naleznosci w komputerze
    i ona Panu naprawde pomoze.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-08 15:08:03
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ccjg07$dom$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > jesli tak, to powstala "nowa" zaleglosc rowna "przypadkowo"
    > tym odsetkom.

    To juz i tak nie byłoby najgorzej. Bo wtedy od ta
    zaległość wynosiłaby ok 100 zł i od tego byłyby
    liczone odsetki.

    Ale zamierzam zrobic tak, ze po prostu zapłacę te
    odsetki za okres 1 miesiąca i poczekam co na to
    US.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 4. Data: 2004-07-08 22:11:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ jesli tak, to powstala "nowa" zaleglosc rowna "przypadkowo"

    A nie jest jakoś tak że należności "urzędowe" są z mocy prawa
    dzielone proporcjonalnie na spłatę należności i odsetki ?
    Załóżmy: należność 10 000zł, odsetki za 1 m-c: 111 zł.
    Spłata 10000 zł dzielona proporcjonalnie: 98,9% na
    zaległość (9820,22 zł), 1,1% na odsetki (109,78zł).
    Zostaje 109,78 zł zaległości i 1,22 zł niezapłaconych
    odsetek :), od tego odsetki są już małe.
    Przyznam bez bicia że nie umiwm wskazać z czego wynika
    zasada "dzielenia proporcjonalnie"... wydaje mi się
    (WYDAJE MI SIE) że widzialem powołaną na grupie .prawo !
    Oczywiście to *nie dotyczy* zaległości cywilnych !

    >+ tam jest taka mila Pani co prowadzi te naleznosci w komputerze
    >+ i ona Panu naprawde pomoze.

    ...jest spora szansa :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-10 10:38:00
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    [...]

    > ...jest spora szansa :)

    Wlasnie ne wiem...

    Ale mila Panie w US sa naprawde mile i wierze, ze powiedza dokladnie naszemu
    "pytaczowi" do grosika ile ma zaplacic.

    No chyba,z ektos bardzo nabroi, to sie robia niemile.

    Boguslaw