  • 1. Data: 2007-09-24 01:40:54
    Temat: Sprzedaz domu w Polsce - z zagranicy
    Od: Laik <b...@a...w.pl>

    Witam,
    mam dwa pytania zwiazane ze sprzedaza domu.
    Okolicznosci: dwoje rodzenstwa otrzymuje w spadku dom jednorodzinny z
    działką - sprawa spadkowa wlasnie sie odbyla, wyrok czeka na
    uprawomocnienie. Wspolnie i zgodnie chca sprzedac ten dom, bedacy teraz ich
    wspolwlasnoscia (czy jakkolwiek sie to nazywa).
    Jeden spadkobierca przebywa na stale za granica, nie jest zameldowany w PL,
    nie pracuje tu, nie uzyskuje dochodow, nie ma konta w polskim banku.

    Podpowiedzcie prosze:
    1. jak rozwiazac sprawe braku konta w PL - czy w umowie sprzedazy moze byc
    podane konto zagraniczne? czy w ogole jest przyjete podawanie dwoch kont
    (skoro jest dwoch sprzedajacych to pewnie tak?) i nabywca wplaca na kazde z
    nich po 50% wartosci transakcji?
    czy moze raczej zrealizowac to poprzez konto spadkobiercy pozostajacego w
    Polsce? pelnomocnictwo i tak bedzie wystawione, ale trzeba by jakos
    sformulowac zasady przekazania naleznej czesci pieniedzy po sprzedazy...?

    2. co po sprzedazy: jaki od uzyskanej kwoty odprowadza sie podatek - jakis
    ryczalt, dochodowy, inny? i w jakiej wysokosci?
    spadek jest po rodzicach, zmarlych kilka lat temu (aczkolwiek sprawa w
    sadzie byla dopiero teraz).

    TIA. sorry jesli czesciowo NTG.
    --
    Laik
    My, samotnicy powinniśmy trzymać sie razem.

  • 2. Data: 2007-09-24 05:42:35
    Temat: Re: Sprzedaz domu w Polsce - z zagranicy
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Laik" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ich
    > wspolwlasnoscia (czy jakkolwiek sie to nazywa).

    To najpierw podatek od spadku jeszcze trzeba zapłacić.

> [...]
    > (skoro jest dwoch sprzedajacych to pewnie tak?) i nabywca wplaca na kazde

    W umowie notarialnej nie musi byc żadnych kont - możesz sobie zażyczyć
    zapłaty gotówką.

> [...]
    >
    > 2. co po sprzedazy: jaki od uzyskanej kwoty odprowadza sie podatek - jakis
    > ryczalt, dochodowy, inny? i w jakiej wysokosci?

    Jeżeli opłacasz podatek od spadku to po sprzedaży tego co w spadku uzyskałeś
    podatku już nie płacisz.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2007-09-24 10:11:37
    Od: Laik <b...@a...w.pl>

    Cześć Jd.
    Mon, 24 Sep 2007 07:42:35 +0200 napisałeś:

    > To najpierw podatek od spadku jeszcze trzeba zapłacić.

    oczywiscie, zaraz jak sie wyrok uprawomocni, jak sądzę?

    > W umowie notarialnej nie musi byc żadnych kont - możesz sobie zażyczyć
    > zapłaty gotówką.

    i walizke waluty zabrac? ;)
    to zaraz po wplacie w innym kraju - na wlasne konto - bedzie policja na
    karku, z racji prania brudnych pieniedzy.
    ale dzieki za podpowiedz - czyli to nie jest specjalna przeszkoda.

    > Jeżeli opłacasz podatek od spadku to po sprzedaży tego co w spadku uzyskałeś
    > podatku już nie płacisz.

    wow. tego sie nie spodziewalem. chociaz to logiczne, skoro placi sie podatek
    od szacunkowej wartosci wczesniej.
    thnx.
    --
    Laik
    Otyli żyją krócej, ale jedzą dłużej.

  • 4. Data: 2007-09-24 12:27:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Sep 2007, Laik wrote:

    > Cześć Jd.
    >
    > oczywiscie, zaraz jak sie wyrok uprawomocni, jak sądzę?

    ...o ile podatek będzie.
    Teraz jest zwolnienie z podatku dla I grupy...

    > wow. tego sie nie spodziewalem. chociaz to logiczne, skoro placi sie podatek
    > od szacunkowej wartosci wczesniej.

    Ktoś pamięta, czy jak jest zwolnienie, to wartość nabycia zalicza się
    jakoś do kosztów? Obawiam się że nie.

    A w takim układzie może być gorzej - zamiast zapłacić 12% podatku od
    spadku byłoby 19% dochodowego.
    Hm... ktoś wie? Nie chce mi się szukać :)

    pzdr, Gotfryd