  • 1. Data: 2007-09-22 17:58:21
    Temat: Fakturowanie
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Witam,

    Mam pewne wątpliwości odnośnie systemu fakturowania klientów, już pisze
    jak przedstawia się sytuacja:

    Firma świadczy usługę dostępu do Internetu, z klientami podpisywana jest
    umowa np. 2lata i miesięczny abonament 59zł. Klient płaci za wykonaną
    usługę. I teraz tak która z opcji jest poprawna przy założeniu że jest
    np. 100 klientów:

    1) pierwszego każdego miesiąca wystawiam 100 faktur i wysyłam do
    każdego, klient płaci ok, jeżeli nie płaci to faktura i tak jest i płace
    od tego podatek,
    2) jeżeli klient wpłaci pieniądze to wtedy wystawiam fakturę na kwotę
    wpłaty,

    Napisze tak po rozmowie z księgową powiedziała że dwie opcje są
    dozwolone, ale chce się upewnić...
    Na wszelkie pytania oczywiście odpowiem.

    Piotr Lewandowski

  • 2. Data: 2007-09-22 18:08:08
    Temat: Re: Fakturowanie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    picom wrote:

    > Napisze tak po rozmowie z księgową powiedziała że dwie opcje są
    > dozwolone, ale chce się upewnić...

    Zapytaj się księgowej od czego wg niej się płaci podatek.
    Od wystawiania faktur czy od świadczonej usługi.

  • 3. Data: 2007-09-22 18:12:22
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 22.09.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:
    > Zapytaj się księgowej od czego wg niej się płaci podatek.
    > Od wystawiania faktur czy od świadczonej usługi.

    O wlasnie, to ja mam pytanie pokrewne. A co jesli klient mi zaplaci
    za duzo? Mam takich delikwentow, ktorzy dostaja fakture za 1 miesiac,
    a placa z gory za 3 miesiace.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 4. Data: 2007-09-22 18:13:51
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    cef pisze:

    > Zapytaj się księgowej od czego wg niej się płaci podatek.
    > Od wystawiania faktur czy od świadczonej usługi.

    Z tego co wiem to od faktury tzn. wystawiam fakturę i płace podatek. Ale
    dalej nie rozumiem czy obie opcje są dozwolone?

    Piotr Lewandowski

  • 5. Data: 2007-09-22 18:24:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    picom wrote:

    > Z tego co wiem to od faktury tzn. wystawiam fakturę i płace podatek.

    Czyli jeśli nie wystawisz faktur, to nie musisz
    odprowadzać podatku. Prawda?

  • 6. Data: 2007-09-22 19:11:33
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    cef pisze:

    > Czyli jeśli nie wystawisz faktur, to nie musisz
    > odprowadzać podatku. Prawda?

    Prawda? Ale dalej nie rozumiem czy obie opcje są dozwolone?

    Piotr Lewandowski

  • 7. Data: 2007-09-22 19:39:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 19:58
    (autor picom
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fd3l4k$f39$1@node1.news.atman.pl>):

> [...]
    > od tego podatek,
    > 2) jeżeli klient wpłaci pieniądze to wtedy wystawiam fakturę na kwotę

    Typowo wersja (1) odpada, bo FV dokumentuje wykonaną usługę/sprzedany towar
    lub wpłyniętą zaliczkę. Więc wystawienie FV przed faktem jest niewłaściwe.
    Więc tylko (2) jako faktura zaliczkowa.

    Z drugiej strony, Polkomtel wystawia mi faktury wg (1) i żyje od lat. Co
    prawda Onet łamie (łamał?) prawo chamsko i wprost, bo duży może więcej, ale
    nie sądzę, żeby tu akurat to występowało. Więc pewnie są jakieś wyjątki, o
    których nie wiem...

    BTW: Jest jeszcze opcja trzecia: wystawiasz za poprzedni miesiąc i wtedy
    możesz wystawić fakturę bez płatności wcześniej. Oczywiście nadal jak
    klient zapłaci to zaliczkową w trakcie miesiąca....

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 8. Data: 2007-09-22 19:45:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-09-2007 o 21:39:12 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale
    > nie sądzę, żeby tu akurat to występowało. Więc pewnie są jakieś wyjątki,

    Minister zapisał w rozporządzeniu "fakturowym":

    § 15.
    1. W przypadkach określonych w art. 19 ust. 10 i ust. 13 pkt 1-5 i 7-11
    ustawy, fakturę wystawia się nie później niż z chwilą powstania obowiązku
    podatkowego.
    2. Faktury, o których mowa w ust. 1, nie mogą być wystawione wcześniej niż
    30. dnia przed powstaniem obowiązku podatkowego, z zastrzeżeniem ust. 3.
    3. Przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur w zakresie dostaw energii
    elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 138 i poz. 153
    załącznika nr 3 do ustawy, jeżeli faktura zawiera informację, jakiego
    okresu rozliczeniowego dotyczy.

    Więc przy telekomunikacji masz pełną dowolność

  • 9. Data: 2007-09-22 20:00:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 22 września 2007 21:45
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <o...@u...compnet.com.pl>):

    > Więc przy telekomunikacji masz pełną dowolność

    Tylko czy tak każdy zawsze i wszędzie może sobie być telekomuchem i co to
    dokładnie znaczy.... czy ISP osiedlowy się łapie?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 10. Data: 2007-09-22 20:07:59
    Od: picom <picom@[no_spam]esnet.pl>

    Tristan pisze:

    > Typowo wersja (1) odpada, bo FV dokumentuje wykonaną usługę/sprzedany towar
    > lub wpłyniętą zaliczkę. Więc wystawienie FV przed faktem jest niewłaściwe.

    Ale przecież klient płaci za wykonaną usługę dostępu do Internetu.
    Klient płaci po wykonanej usłudze.

    > Więc tylko (2) jako faktura zaliczkowa.

    Ale jeżeli będzie sytuacja np. na umowie ma 59zł a zapłaci 60zł lub
    mniej to na jaką kwotę mam wystawić fakturę?

    Piotr Lewandowski