  • 1. Data: 2005-07-27 23:19:22
    Temat: Sprzedaz mieszkania, a podatek
    Od: "Vikmol" <v...@o...pl>

    Witam,

    W zaszlym roku zakupilam mieszkanie dosc okazyjnie cenowo, ktore w tym roku
    chcialabym sprzedac po wyzszej cenie. Na dodatek obecnie mieszkam za granica
    i napewno przez jakies pare dobrych lat nie zamierzam wrocic do Polski.
    Wiem, ze aby nie zaplacic podatku musze zadeklarowac ze w ciagu jakiegos
    czasu pieniazki zainwestuje w jakas inna nieruchomosc. Zadeklarowac, owszem
    moge, ale wiem , ze nie interesuje mnie zadna inwestycja w kraju. Z tego co
    czytalam w internecie sprawy tego typu podatku przedawniaja sie po okresie
    5-ciu lat. Czy tak jest rzeczywiscie ?
    Moze ktos ma pomysl jak prawnie ominac zaplacenie podatku !
    Zaznaczam jeszcze, ze nie bede posiadala po sprzedazy mieszkania meldunku
    przez pare lat, a moze i zawsze.

    Pozdrawiam
    Vikmol

  • 2. Data: 2005-08-01 11:14:26
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania, a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jul 2005, Vikmol wrote:
    [...]
    > Wiem, ze aby nie zaplacic podatku musze zadeklarowac ze w ciagu jakiegos
    > czasu pieniazki zainwestuje w jakas inna nieruchomosc

    .... *i* w niej pomieszkasz 5 lat...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-01 12:07:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Wed, 27 Jul 2005, Vikmol wrote:
    > [...]
    >

    > ..... *i* w niej pomieszkasz 5 lat...

    ... albo znowu zainwestuje w nastepną nieruchomość ... i w niej pomiszka
    5 lat.

  • 4. Data: 2005-08-01 18:18:15
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Na szczęście nie masz obowiązku mieszkania.

    Najprostszy sposób to umowa przedwstępna z warunkiem zawieszającym
    przeniesienie własności na dzień w którym owe 5 lat od nabycia upłynie.
    Np. cena wynosi-200tys otrzymany zadatek to 199999,00.Wydanie nieruchomości we
    władanie w dniu zapłaty zadatku,przeniesienie własności za 4 lata.Do
    przeniesienia własności mieszkania upoważniasz wskazanego przez nabywcę
    pełnomocnika lub stawiasz się osobiście.

    Pzdr-Kriss

  • 5. Data: 2005-08-01 19:34:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Aug 2005, Kriss wrote:

> [...]
    [...]
    > Na szczęście nie masz obowiązku mieszkania.

    Wrrrr.... (to do siebie) - thx. za korektę !
    Rzecz jasna pisałem "z głowy czyli z niczego" i pomyliłem ustawy :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)