  • From: "MiSSieK" <m...@m...mm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż na Allegro, a teraz klopot - co zrobic ?
    Date: Sun, 15 Jan 2006 15:14:40 +0100

    1. W 2004 r. za posrednictwem portalu Allegro sprzedałem 14 szt. nowych
    telefonow komorkowych. Telefony te kupowalem za 315 zł w Salonie (faktury
    VAT lub paragony), a sprzedawalem na Allegro za 365 zł.

    2. W maju 2005 wezwał mnie Urząd Skarbowy. Przedstawiłem im obraz sytuacji
    wraz z fakturami i paragonami zakupu tych telefonow.

    3. Kilka miesiecy pozniej ponownie wezwano mnie do US z zapytaniem, czy
    prowadzilem ewidencje dokonanych transakcji sprzedazy. Nie robilem takiej
    ewidencji, wiec tak im odpowiedzialem.

    4. Sporzadzilem taka ewidencje i przekazalem ja z wyjasnieniem, ze zostala
    ona sporzadzona na podstawie historii tansakcji dostepnej w portalu Allegro.

    5. W styczniu biezacego roku otrzymalem pismo, że Naczelnik Urzedu
    Skarbowego wszczyna postepowanie w sprawie okreslenia wartosci
    niezaewidencjonowanej sprzedazy oraz ustalenia podatku towarow i uslug za
    miesiace poszczególne miesiace (sierpien, wrzesien, pazdziernik, listopad
    2004).
    Uzasadnienie (w skrocie): ze nie prowadzilem ewidencji sprzedazy, ze
    naruszylem art 109. ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o pod. od tow. i usł,
    zgodnie z ktorym podatnicy zwolnieni od pod. od towarow i uslug sa
    zobowiazani do zaewidencjonowania sprzedazy za dany dzien, nie pozniej
    jednak niz przed dokonaniem sprzedazy w dniu nastepnym.

    6. Bylem obejrzec ocene materialu dowodowego, w ktorej wyliczyli mi 22%
    podatku VAT (od obrotu), czyli troche ponad 1000 zł do zaplaty. Jest to
    sporo wiecej niz na tych 14 telefonach zarobilem.

    Jak powinienem postapic, zeby z tego wybrnac. Dodam, ze studiuje (korzystam
    ze swiadczen socjalnych) i nie posiadam takiej kwoty, zeby ja zaplacic. Nie
    pracuje i nie posiadam zadnego majatku.

    Co moge zrobic? Prosze o porade !
    GG: 1787844

    .