  • 1. Data: 2007-03-01 17:24:57
    Temat: Sprzedaz nieruchomosci - jak namniej zaplacic podatku?
    Od: "MR" <x...@p...onet.pl>

    Witam,
    Bieg wydarzen:
    1. 15-12-2006 Wykup spółdzielczego własnościowego prawo do mieszkania (z
    lokatorskiego)
    2. 20-02-2007 Darowizna tego mieszkania dla syna na podstawie aktu
    notarialnego - wartość 100tys.
    3. 28-02-2007 Zgłoszenie darowizny w US

    I teraz moje problem:
    Chciałbym od syna pierwotnego właściciela kupić to mieszkanie.

    W rozmowie telefonicznej z US usłyszeliśmy że sprzedający musiałby zapłacić
    19% podatku od kwoty sprzedaży mieszkania. Mógłby byś zwolniony z opłaty
    tego podatku tylko jeśli byłby zameldowany pod tym adresem conajmniej 12
    miesięcy od daty darowizny.

    Gdzieś słyszałem że można być również zwolnionym z tego podatku jeśli w
    ciągu 24 miesięcy przeznaczy się kwotę uzyskaną ze sprzedaży na cele zakupu
    innego mieszkania - czy tak jest rzeczywiście? Telefonicznie urzędnik nic mi
    o tym nie powiedział... Czy trzeba jakąś deklarację do US złożyć że te
    środki tak zostaną wykorzystane? Czy możę jest jakaś różnica w przypadku
    darowizny a normalnego zakupu mieszkania - że darowizna nie umożliwia 24
    miesięcznego okresu poszukiwania nowego mieszkania.
    Proszę o pomoc...

    Mariusz