  • 1. Data: 2009-06-04 08:30:41
    Temat: Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińskiej.
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Dzien dobry,

    Bardzo proszę o pomoc, bo sytuacja mnie przerasta.

    Jestem drobnym producentem oprogramowania, rozliczam się
    wg KPiR, płacę VAT. Ale oto trafiła się instytucja z Ukrainy
    która niespodziewanie chce kupić mój program. Instytucja
    państwowa i bardzo szacowna.

    Jak to zrobić tanio i elegancko? Czy mogę po prostu
    wystawić standardową, polską fakturę w złotych, podać numer
    konta i wszelkie problemy techniczne pozostawić im?
    W koncu to oni do mnie po cos przychodzą i załóżmy,
    że ja nawet nie wiem, że to inny kraj. Gdybym ja coś
    chciał od np. Billa Gatesa, to musiałbym się dostosować
    do jego warunków, przełknąć jego fakturę, poszukać banku,
    gdzie wpłaciłbym tyle złotych ile on chce dolarów, itd.

    Zaznaczam ze jeszcze nie rozmawiałem z nimi na te tematy.
    Byc moze problem nie istnieje, ale proszę o trochę światła.

    dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    --
    A S

  • 2. Data: 2009-06-04 09:11:13
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania firmie ukraińskiej.
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-06-2009 o 10:30:41 Andrzej S. <A_S@nie_nie.pl> napisał(a):

> [...]
    > wg KPiR, płacę VAT. Ale oto trafiła się instytucja z Ukrainy
    > która niespodziewanie chce kupić mój program. Instytucja

    Co oznacza "chce kupić program" - pudełko, licencję, prawa majątkowe?

> [...]
    > do jego warunków, przełknąć jego fakturę, poszukać banku,
    > gdzie wpłaciłbym tyle złotych ile on chce dolarów, itd.

    Prawie tak jak piszesz, bo raczej ukraińskiej faktury nie wystawisz :)
    Jeśli sprzedajesz usługę (czyli licencję lub prawa), to wystawiasz
    fakturę tzw. NP, czyli bez stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności
    wraz z podatkiem - a przynajmniej ja bym tak zrobił.
    Poszukaj w archiwum grupy "eksport usług" i "faktura NP",
    "art 27 ust. 3,4"

    Jeśli sprzedajesz BOX-a, to się nie znam :)

    > Zaznaczam ze jeszcze nie rozmawiałem z nimi na te tematy.
    > Byc moze problem nie istnieje, ale proszę o trochę światła.

    IMHO problem nie istnieje, chyba że są jakieś restrykcje
    na eksport takiego oprogramowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-06-04 09:13:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Abstrahuję od tego, z jakiego źródła przychodów będziesz miał przychód,
    był z miesiąc temu wątek na ten temat.

  • 4. Data: 2009-06-04 09:22:03
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Tomek pisze:
    > Abstrahuję od tego, z jakiego źródła przychodów będziesz miał przychód,
    > był z miesiąc temu wątek na ten temat.

    Tomku, dziekuje, ale nic nie rozumiem.

    Jaki BOX, jakie pudełko, jaka licencja, jaka faktura NP?

    Powiem tak - Ukrainiec che kupic cos w rodzaju Worda czy Excela.
    Jeden program, na jedno stanowisko, broszura + krążek CD,
    zafoliowane, z kartką zatytułowaną "Licencja". Zdjęty
    z półki za moimi plecami, bo programy te sprzedaję w kraju.

    dziekuje i pozdr serd
    --
    A S