  • 1. Data: 2009-06-03 14:13:25
    Temat: spadek podatek
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Witam
    Bardzo proszo pomoc. Otrzymałam spadek po ciotce (siostra matki), niezamężnej i
    bezdzietnej, w postaci udziału w nieruchomości- kamienica i w postaci gotówki. Urząd
    Skarbowy po 6 miesiącach oczekiwania wydał decyzję. Mam zapłacić ponad 50 tysięcy
    złotych należngo podatku. Nie zgadzam się z kwotą. Jakie mam wyjście? Co mogę zrobić
    w tej sytuacji? Czy jest jakieś wyjście, aby tę kwotę zmniejszyć?

  • 2. Data: 2009-06-03 14:19:08
    Temat: Re: spadek podatek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:
> [...]
    zrobić
    > w tej sytuacji? Czy jest jakieś wyjście, aby tę kwotę zmniejszyć?

    Podatek to jakiś tam procent od wartości spadku.
    Jeśli to US oszacował wartość nieruchomości to możesz się z nim spierać,
    że to tyle nie jest warte.
    Jeśli kwota była wymieniona w akcie notarialnym, to możesz zacząć
    zbierać kasę.
    Zakładam, że US sie nie pomylił w wyliczeniach.

  • 3. Data: 2009-06-03 17:44:38
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Michal" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tysięcy
    > złotych należngo podatku. Nie zgadzam się z kwotą. Jakie mam wyjście? Co

    Stanowi to ponad 12% wartości dziedziczonego majątku , czyli czy dostałeś
    więcej niż 0,4mln PLN? Jeśli tak, to możesz zapłacić i glosować na tych co
    zniosą podatek od spadków.

  • 4. Data: 2009-06-03 19:25:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-06-2009 o 16:13:25 Michal <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    zrobić
    > w tej sytuacji? Czy jest jakieś wyjście, aby tę kwotę zmniejszyć?

    Jak to gdzieś przeczytałem:
    Podobno pewne są tylko śmierć i podatki, ale to zestawienie
    ma także wewnętrzną hierarchię ważności, ponieważ śmierć
    podlega podatkowi od spadków i darowizn, a podatki nie podlegają śmierci..

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-06-03 20:24:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

> [...]
    > ma także wewnętrzną hierarchię ważności, ponieważ śmierć
    > podlega podatkowi od spadków i darowizn, a podatki nie podlegają śmierci..

    podlegają. Przedawniają się.

  • 6. Data: 2009-06-03 20:46:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-06-2009 o 22:24:49 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    Urząd

    > podlegają. Przedawniają się.

    Od spadków i darowizn też?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-06-03 20:48:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

    > Od spadków i darowizn też?

    Też.
    Składasz druczek o nabyciu spadku i jeśli US nie wyda decyzji o wymairze
    podatku w ciągu 5 lat, to się przedawni.

  • 8. Data: 2009-06-03 20:59:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009, u wrote:

    > Jeśli tak, to możesz zapłacić i glosować na tych co
    > zniosą podatek od spadków.

    Podatek od spadków faktycznie jest *już* zniesiony.
    Niestety nie działa to wstecz (a informacji kiedy miała miejsce
    śmierć w poście nie ma).
    I - gwoli ścisłości - to chyba pod rządami PiS zostało zniesione.
    W kwestii ograniczania podatków PO pozostała zdaje się w sferze
    deklaracji.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-06-03 22:01:25
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak.
    Właśnie zadeklarowali, że podnoszą VAT do 23%.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2009-06-04 06:59:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Jun 2009, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Podatek od spadków faktycznie jest *już* zniesiony.

    ...dla porządku - pod warunkami. Ale de facto tak jest.

    pzdr, Gotfryd