  • 1. Data: 2003-05-28 19:36:03
    Temat: Sprzedaz samochodu firmie męża za 1zł
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Witam i proszę o poradę.

    Mam zarejestrowanego na siebie malucha, którym jeżdzi właściwie mój
    świeżo poślubiony mąż, prowadzący działalność gospodarczą.

    Ponieważ maluch wymaga od nas wydatków na naprawy, kombinujemy, jak tu
    wciągnąc te wydatki w koszty firmy, ale _nie jako kilometrówkę_.

    Mogę fikcyjnie sprzedać firmie męża autko za złotówkę - ale, czy wtedy
    nie czepi się urząd skarbowy? Czy maluch może być samochodem firmowym?
    Czy koszty napraw i paliwa będzie można wtedy odliczyć?

    Czy może lepiej zarejestrować auto na nas oboje, zamiast na firmę?

    Jeśli na umowie kupna - sprzedaży wpiszę kwote "ustawową" dla tego
    rocznika malucha, to pewnie będę musiała zapłacić "podatek od
    wzbogacenia się z tytułu sprzedaży"?

    Krótko mówiąc - chodzi o to, jak najrozsądniej załatwić, aby moje
    panieskie autko można było wliczyć w koszty działalności gospodarczej?

    pozdr

    cherokee

  • 2. Data: 2003-05-28 21:10:30
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu firmie męża za 1zł
    Od: "mmm" <m...@w...pl>

    > Witam i proszę o poradę.

    Witam!

    > Mam zarejestrowanego na siebie malucha, którym jeżdzi właściwie mój
    > świeżo poślubiony mąż, prowadzący działalność gospodarczą.

    No to wszystkiego najlepszego ;)

    > Ponieważ maluch wymaga od nas wydatków na naprawy, kombinujemy, jak tu
    > wciągnąc te wydatki w koszty firmy, ale _nie jako kilometrówkę_.

    IMO nie da się inaczej.. tylko kiloemtrówka :), no chyba, że miałabyś
    ciężarówkę (czyli autko z homologAVCJĄ NA CIĘŻAROWY), ale nie masz :)

    > Mogę fikcyjnie sprzedać firmie męża autko za złotówkę - ale, czy wtedy
    > nie czepi się urząd skarbowy? Czy maluch może być samochodem firmowym?
    > Czy koszty napraw i paliwa będzie można wtedy odliczyć?

    Oj czepi się, czepi :)

    > Krótko mówiąc - chodzi o to, jak najrozsądniej załatwić, aby moje
    > panieskie autko można było wliczyć w koszty działalności gospodarczej?

    Bezpłatne użyczenie na tę firmę napisz, i Twój maz bedzie mogl sobie robic
    kiloetrowke. Inaczej sie nie da :(

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-29 05:22:38
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mmm" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Oj czepi się, czepi :)

    > Bezpłatne użyczenie na tę firmę napisz, i Twój maz bedzie mogl sobie robic

    A jaka jest przeszkoda we wciagnieciu do ewidencji ST tego samochodu ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-05-29 06:01:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:
    [ciach, sprawa samochód żony w firmie męża]

    > A jaka jest przeszkoda we wciagnieciu do ewidencji ST tego samochodu ?

    Taka że jest o majatkiem odrębnym żony a nie majątkiem wspólnym małzonków.
    Wyjściem jest właczenie go do majątku wspólnego. Robi sie to notarialnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-05-29 08:05:47
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > nie czepi się urząd skarbowy? Czy maluch może być samochodem firmowym?
    > Czy koszty napraw i paliwa będzie można wtedy odliczyć?
    Moim zdaniem najlepiej sprzedać malucha firmie za normalną cenę rocznikową.
    Płacisz podatek od wzbogacenia 2% (chyba), ale w firmie maluch idzie w
    koszty i macie 19% zwrotu co suma sumarum daje jeszcze 17% do przodu.
    Chyba się nie mylę?
    Robert

  • 6. Data: 2003-05-29 09:06:57
    Od: "MPR" <l...@o...pl>

    sprzedaj malucha za 999zl wtedy nie placi sie podatku napisz na umowie ze
    "uszkodzona blacharka np", i nikt nie bedzie wnikal a jak ktos zapyta
    powiedz ze maz sam naprawil.
    pozdr Lopez

  • 7. Data: 2003-05-29 12:16:16
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Użytkownik "MPR" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowie ze
    > "uszkodzona blacharka np", i nikt nie bedzie wnikal a jak ktos

    To jest mysl.

    W każdym razie problem jest w tym, że jest to auto bez tzw. kratki, a
    tego sie teraz chyba wymaga?

    pozdr

    cherokee

  • 8. Data: 2003-05-29 12:18:48
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    Użytkownik "mmm" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No to wszystkiego najlepszego ;)

    Dzięki:)

    > IMO nie da się inaczej.. tylko kiloemtrówka :), no chyba, że
    miałabyś
    > ciężarówkę (czyli autko z homologAVCJĄ NA CIĘŻAROWY), ale nie masz
    :)

    No nie mam.

    pozdr

    cherokee

  • 9. Data: 2003-05-29 13:39:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Cherokee gd napisał:

    > W każdym razie problem jest w tym, że jest to auto bez tzw. kratki, a
    > tego sie teraz chyba wymaga?

    Do czego sie wymaga? Do odliczenia VATu od paliwa?

    Jak zmontujesz malucha o ładowności 501kg to ja przyjade obejrzeć :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-05-29 14:20:16
    Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl>

    > Jak zmontujesz malucha o ładowności 501kg to ja przyjade obejrzeć
    :-)))

    Hehe, no jak doczepię przyczepkę:))))

    No nic, jak mąż wróci z Wawy do dopyta Was dokładnie, bo ja się tak
    srednio orientuję w takich sprawach.

    Dzięki w każdym razie.

    pozdr

    cherokee