  • Data: 2007-02-22 09:42:42
    Temat: Sprzedaż samochodu przez OF
    Od: "NoName" <k...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Jak prawo podatkowe odnosi się do sprzedaży samochodu osobowego przez osobę
    fizyczną ?
    Jedni znajomi mówią mi, że można po pół roku od zakupu zbyć auto bez
    płacenia podatku dochodowego (zakłądając różnicę w cenie zakupu i sprzedaży,
    jak ma to miejsce w przypadku samochodów sprowadzonych z zagranicy z
    zaniżonym rachunkiem), inni powiadają, że można dokonać dwóch takich
    transakcji w ciągu roku podatkowego bez ponoszenia żadnych konsekwencji
    podatkowych.
    Proszę o rozjaśnienie mi problemu, podstawa prawna mile widziana.
    Pasowało by mi sprzedać auto, którym jeżdżę zaledwie 4 miesiące tj.
    10.2006-02-2007. Poprzednie posiadałem 10.2005-09.2006
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia
    Radek