eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze › Sprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze
    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaz uslugi.... ale zeby nie komplikowac na fakturze
    Date: Fri, 25 Jul 2003 09:14:19 +0200

    Witam,

    Mam 1-os DG, VAT, KPiR.

    Do tej pory swiadczylem dla redakcji pewnego czasopisma
    uslugi, ze tak powiem "niematerialne" - np. napisalem jakis tekst,
    czy zaktualizowalem im strone WWW. Dla uproszczenia, na faturach VAT,
    ktore im wystawialem, jak na razie zawsze widnialo:
    "Usluga informatyczna - aktualizacja kodu strony WWW".

    Teraz jednak, redakcja ta chce tez ode mnie kupowac zdjecia (rozwijam sie, a
    co! :-)))

    No i nie wiem jednej rzeczy na temat faktury za uslugi foto, ktore mam
    wystawiac....
    Czy moge tam po prostu napisac np. "Usluga foto - wykonanie fotoreprtazu",
    czy tez musze (a tego bym bardzo chcial uniknac) rozbijac to na materialy
    (filmy),
    wywolanie, papier na odbitki........ Oczywiscie sam tego nie wywoluje, tylko
    w zakladzie. Ale wlasnie na fakturze z zakladu jest takie rozbicie.
    I nie wiem czy ja musze jakos pozycje z faktury, ktorą mi wystawia zaklad
    "przeniesc" i uwzglednic na fakturze, ktora ja wystawie.....

    Oczywiscie redakcji bede im przesylal tylko skany mailem,
    nic materialnego im nie dostarcze, no ale nikt o tym wiedziec nie musi,
    a odbitki chce zrobic dla wlasnego archiwum....

    Reasumujac pytanie:
    czy wystawiajac redakcji fakture z usluga "Wykonanie fotoreprtazu (22%
    VAT)",
    mam prawo wpisac w KUP faktury z zakladu fotograficznego, na ktorych
    sa takie rzeczy jak: film, wywolanie, skanowanie, odbitki, archiwizacja na
    CD.
    Czy US nie przyczepi sie, ze po co mi odbitki, skoro dostaje skany na CD?
    Czy argumnet: bo klient lubi jak mu wczesniej pokaze odbitki - wystarczy?

    Oczywiscie cenowo moge tak manipulowac, ze faktura ktora wystawiam
    za usluge fotoreporterska opiewa na znacznie wiecej PLN niz koszty
    widoczna na fakturach z zakladu foto.

    Dzieki!

    Latet