  • 1. Data: 2007-01-09 16:25:21
    Temat: Sprzedaż w UE i faktura z 0 VAT.
    Od: "Hatson" <s...@g...pl>

    Witam.
    Mam taki problem. Mam dzialalnosc gospodarcza w Niemczech, gdzie sprzedaje
    towary kupowane w Polsce. Niedawno stalem sie platnikiem VAT i przyznano mi
    europejski numer podatkowy. Chcialbym dostawac od sprzedawcy, ktory tez
    posiada oczywiscie taki numer, faktury z 0% podatku VAT. Niestety w
    przepisach jest mowa o potwierdzeniu, ze towar zostal wywieziony i odebrany
    w kraju docelowym. Czyli przykladowo faktura wystawiona przez przewoznika.
    Moja sytuacja jest taka, ze mam rowniez miejsce zamieszkania w Szczecinie i
    tam odbieram sobie towar, ktory przychodzi z calej Polski, a pozniej
    przewoze go wlasnym transportem. Jakie dokumenty musze w takiej sytuacji
    dostarczyc sprzedawcy w PL ?

    Pozdrawiam
    Pawel Kodymow

  • 2. Data: 2007-01-09 18:01:27
    Temat: Re: Sprzedaż w UE i faktura z 0 VAT.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hatson wrote:
> [...]
    > sobie towar, ktory przychodzi z calej Polski, a pozniej przewoze go
    > wlasnym transportem. Jakie dokumenty musze w takiej sytuacji

    Art 42.4
    tam podane są wszystkie te bzdurne wymagania,
    gdy wywozu dokonuje jedna ze stron transakcji.
    Ale i tak będzie Ci ciężko uzgodnić zerową stawkę ze sprzedawcą,
    który w swoich dokumentach ma wysyłkę do Szczecina.

  • 3. Data: 2007-01-09 18:02:31
    Od: "Hatson" <s...@g...pl>

> [...]
    > Ale i tak będzie Ci ciężko uzgodnić zerową stawkę ze sprzedawcą,
    > który w swoich dokumentach ma wysyłkę do Szczecina.

    Wlasnie gadalem z kolega, ktory produkje wanny w PL i wywozi je czesto do
    odbiorcow w DE wlasnym transportem. Twierdzi, ze jemu wystarcza tylko
    faktura i podpisane potwierdzenie odbioru przez odbiorce w DE. To jednak nie
    zabardzo sie pokrywa z
    Art 42.4

    Pawel

  • 4. Data: 2007-01-09 18:42:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Hatson wrote:

> [...]
    > wystarcza tylko faktura i podpisane potwierdzenie odbioru przez
    > odbiorce w DE. To jednak nie zabardzo sie pokrywa z

    Jemu wystarcza, bo sam jest sprzedawcą.
    Stosowne dokumenty może sam "wyprodukować"
    US też to może wystarczyć, bo tak będzie wynikać
    z dokumentów. Ale w Twoim wypadku będzie
    ciężej udowodnić jaki jest stan faktyczny.

  • 5. Data: 2007-01-09 22:30:05
    Od: "Hatson" <s...@g...pl>

    > Jemu wystarcza, bo sam jest sprzedawcą.
    > Stosowne dokumenty może sam "wyprodukować"
    > US też to może wystarczyć, bo tak będzie wynikać
    > z dokumentów. Ale w Twoim wypadku będzie
    > ciężej udowodnić jaki jest stan faktyczny.

    No jestem w kropce bo nigdzie nie ma mowy
    na temat podobnego przypadku jak moj.
    Wszedzie jest mowa o potwierdzeniu dostawy do kraju UE.
    No ale ja sam odbieram ten towar z terenu PL.
    Tez to jakies kretynskie jest. Przeciez jest adres na fakturze,
    jest Nip UE, ktory mozna sprawdzic. Po co takie komplikacje.
    Nie wiem co mam zrobic.

    Pawel