  • 1. Data: 2007-01-09 13:25:23
    Temat: amortyzacja art.22k par.7-12 - jak rozumiec?
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Witam,
    chcialabym skonsultowac jak rozumiecie przepisy dotyczace amortyzacji w
    artykule jak w temacie?
    Czy dobrze rozumiem ze jezeli jestem mp prowadzacym dzialalnosc (lub
    rozpoczynam dzialalnosc gosp) to bede moga w jednym roku wrzucic w koszty
    jednorazowo amortyzacje srodkow trwalych o wartosci 50tys eur (bez budynkow
    i samochodow - w uproszczeniu)?

    Bo jezeli tak to wyruszam na zakupy ;-)

    dziekuje i pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2007-01-09 22:30:41
    Temat: Re: amortyzacja art.22k par.7-12 - jak rozumiec?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007, IwonaW wrote:

> [...]
    > jednorazowo amortyzacje srodkow trwalych o wartosci 50tys eur (bez budynkow

    IMO tak.
    Tylko trzeba pamiętać że to się kwalifikuje jako "pomoc publiczna
    de minimis" czy jak jej tam.
    A z ktorej strony obrywa się pałką za korzystanie z pomocy publicznej
    to ja np. chwilowo nie wiem :)
    Może ktoś objaśni, jakie to ma skutki papierkologicze (składanie
    deklaracji), czy bywa istotne przy czynnościach na rzecz "budżetówki"
    itepe.

    > Bo jezeli tak to wyruszam na zakupy ;-)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-10 11:59:51
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701092328160.1144@athlon64...

> [...]
    > Może ktoś objaśni, jakie to ma skutki papierkologicze (składanie
    > deklaracji), czy bywa istotne przy czynnościach na rzecz "budżetówki"

    Dziekuje za odpowiedz :-)
    Podraze temat bo uscislajac:
    - srodki trwale o wartosci mniej niz 3500 - nie wchodza w limit 50tys eur,
    mozna nadal amortyzowac jednorazowo
    - srodki trwale o wartosci wiecej niz 3500 - mozna jednorazowo, trzeba
    pilnowac aby nie przekroczyc limitu 50tys eur
    - srodki trwale o wartosci jednostkowej wiecej niz 50tys eur - 50tys eur
    jednorazowo w koszty, w nastepnych latach nadwyzka amortyzowana wg stawek
    - jezeli w przyszlosci zwroce sie o srodki z pomocy publicznej moga kaza
    przyniesc mi wykaz tak amortyzowanych srodkow trwalych i obnizyc wartosc
    pomocy o wartosc umorzen?

    Czy dobrze mysle?

    pozdrawiam
    Iwona

  • 4. Data: 2007-01-10 22:07:51
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701092328160.1144@athlon64...

    > koszty
    > budynkow

    ====================
    Aby móc skorzystać z pomocy de minimis trzeba wystarać się o odpowiednie
    zaświadczenie którego szczegóły sa w poniższym rozporządzeniu

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie
    zaświadczeń o pomocy de minimis (Dz. U. Nr 187 poz. 1930)

    ale sprawa nie jest taka prosta, bowiem szczegóły udzielania tej pomocy
    reguluje rozporządzenie: z 21.04.2004 (Dz.U nr 94 poz.900 z 2004r) które do
    tej pory nie zostało zmienione i nie ma w nim odniesienia do nowego artykułu
    w UPDF o amortyzacji. Tak więc z jednej strony nowy odpis amortyzacyjny jest
    pomocą de minimis a z drugiej ustawa o tej pomocy i akty wykonawcze nie
    wskazują na konieczność posiadania odpowiedniego zaświadczenia. Sugerowałbym
    jednak zdobyć takie zaświadczenie.

    Atomek

  • 5. Data: 2007-01-11 08:22:42
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eo3o48$g7v$1@news.onet.pl...

> [...]
    > pomocą de minimis a z drugiej ustawa o tej pomocy i akty wykonawcze nie
    > wskazują na konieczność posiadania odpowiedniego zaświadczenia.

    dziekuje bardzo za odpowiedz, na pierwszy rzut oka przepis wyglada super a
    potem jest juz jak zawsze ;-)

    pozdrawiam
    Iwona