    From: Tomek Wolszan <tomek@bez__addresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż wyposażenia DG a kasa fiskalna
    Date: Thu, 26 Jun 2008 08:47:53 +0200

    Mam mały problem i nie wiem co zrobić. Prowadzę jednoosobową DG na
    zasadach ogólnych, jestem płatnikiem VAT. Moimi klientami są wyłącznie
    firmy, dlatego nie posiadam kasy fiskalnej, ani nie planuje jej zakupu.

    3 lata temu kupiłem aparat cyfrowy, którego cena była < 3500zł, więc
    został wrzucony w całości w koszty. Nie jest środkiem trwałym. Chce go
    teraz sprzedać via Allegro, czyli odbiorcą będzie prawdopodobnie osoba
    fizyczna. Nie wiem jaki dokument sprzedaży wystawić.

    Czy mogę wystawić tej osobie tylko fakturę VAT ?

    Czytałem posty na grupach co otwieram jakiś wątek to ktoś twierdzi, że
    do 40 000 można, a drugim, że absolutnie nie, że trzeba przepuść przez
    kasę fiskalną. Z tego artykułu
    http://www.vat.pl/zwolnienia_i_wylaczenia_kasy_fiska
    lne_twoja_kasa_fiskalna_722.php
    wynika, że raczej kasa fiskalna.

    Jeśli kasa, to jak mam się tego aparatu pozbyć? Nie będę kupował kasy
    dla tego pojedynczego przypadku...

    Tomek