  • 1. Data: 2002-08-24 15:04:20
    Temat: Sprzedaż wysyłkowa za pobraniem
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Myślałem, że już wiem dużo w tym temacie, a okazało się że popełniłem
    podstawowy błąd. Prowadzę KPiR, ewidencję VAT i ewidencję sprzedaży
    bezrachunkowej, bez kasy. Do ewidencji sprzedaży bezrachunkowej wpisywałem
    towary wysyłane w momencie wysyłki a dzisiaj dowiedziałem się, że jednak w
    momencie zapłaty... czy to duży błąd i jakie mogą być konsekwencje? Czy
    ewidencjonować poprawnie od nowego miesiąca czy już poprawić lipiec przed
    złożeniem deklaracji VAT-7?

    Poza tym nie wiem w końcu czy sprzedaż wysyłkowa wymaga ewidencji sprzedaży
    bezrachunkowej i czy obrót ten liczy się do obrotu ma kasy fiskalne.

    "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek
    bankowy podatnika, z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową
    kartą płatniczą lub kredytową, a z dowodów zapłaty jednoznacznie wynika,
    jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła (przy czym w zakresie
    sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia możliwe jest tylko
    przez podatników, którzy niezależnie od innych wymogów dotyczących
    zwolnienia z ewidencjonowania, prowadzą szczegółową ewidencję dowodów
    zapłaty, na podstawie której można ustalić również dane (w tym adres) osoby
    fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej, lub osoby fizycznej
    prowadzącej działalność gospodarczą w formie indywidualnego gospodarstwa
    rolnego, na rzecz której dokonano wysyłki towarów)."
    http://www.vat.pl/pages/400107.php

    A następnie.....

    "Wymienione wyżej w pkt 2 i 3 zwolnienia przedmiotowe dotyczą jedynie
    podatników, którzy nie rozpoczęli ewidencjonowania tych czynności przed 1
    stycznia 2002 r."

    Czyli jak ktoś sprzedawał wysyłkowo w 2001r. to obrót z tego roku liczy się
    do kasy i po przekroczeniu 40000PLN dla osób fiz. nie prowadz. DG trzeba
    kasę zainstalować?
    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>