  • 1. Data: 2006-05-28 08:24:43
    Temat: Śt, Eśt i sprzedaż - moje pytanie
    Od: "Kasia" <c...@w...pl>

    Witam
    Po przeczytaniu kilkunastu postów nadal mętlik w głowie więc proszę o
    odpowiedź, czy dobrze zrozumiałam.

    Dg, Kpir, Vat

    Zakupuję urządzenie wykorzystywane do prowadzenia DG za 1000 PLN
    (819,67+180,33 Vat). Planuję korzystać z niego 2 lata, a więc w Eśt, 819,67
    jednorazowo amortyzuję i zwrot Vat 180,33.

    Po 2 latach chcę sprzedać urządzenie, bo np. jest już lepszy model, który
    chcę kupić. Znalazłam kupca za 500 PLN (409,84 + 90,16 Vat), wystawiam
    kupcowi fakturę na 500 PLN, wykreślam z Eśt jako sprzedaż, 409,84 jako
    przychód i płacę do US 90,16 Vat.

    Czy dobrze myślę ?
    Kasia

  • 2. Data: 2006-05-28 17:27:55
    Temat: Re: Śt, Eśt i sprzedaż - moje pytanie
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 28 May 2006 10:24:43 +0200, Kasia napisał(a):

> [...]
    > chcę kupić. Znalazłam kupca za 500 PLN (409,84 + 90,16 Vat), wystawiam
    > kupcowi fakturę na 500 PLN, wykreślam z Eśt jako sprzedaż, 409,84 jako

    prawidłowo

    --
    Mieczysław
    -----------

  • 3. Data: 2006-05-31 17:54:36
    Od: "krasnoludek" <k...@n...pl>

    Mieczysław napisał(a):
    > Dnia Sun, 28 May 2006 10:24:43 +0200, Kasia napisał(a):
    > ciach

    Ponieważ wartość jest poniżej 1'500 to równie dobrze można chyba
    do ewid.wyposaż. - czyż nie tak ?

  • 4. Data: 2006-05-31 20:29:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 May 2006, krasnoludek wrote:

    > Ponieważ wartość jest poniżej 1'500 to równie dobrze można chyba
    > do ewid.wyposaż. - czyż nie tak ?

    Poniżej 1500 zł to nie trzeba ewidencjonować!
    Od 1500 zł jest obowiązek ewidencjonowania "składników rzeczowych",
    od 3500 dopiero ujmowania tego co "podpada" pod amortyzację w ESToWNiP
    (pomijając to że czasami podatnik może CHCIEĆ ewidencjonować z różnych
    przyczyn).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)