  • 1. Data: 2006-05-28 15:41:28
    Temat: Odprowadzanie 0 zł
    Od: Wodny <w...@g...pl>

    Witam,
    jestem zielony w kwestii podatków itp.
    Dostałem NIP jakiś czas temu, bo o to poprosiłem, chociaż nigdzie nie
    pracowałem, nie pracuję i nie zamierzam przez jeszcze kilka lat. Moje
    pytanie jest takie: Czy w związku z posiadaniem NIP'u muszę składać co
    roku jakiegoś PIT'a z oświadczeniem, że zarobiłem 0zł czy nie?

    Drugie pytanie jest takie:
    Czy muszę odprowadzić jakieś należności do US, po odebraniu pieniędzy z
    TFI (zakładanie rachunku przez SFI w mBanku)?

    Trzecie pytanie:
    Skąd mogę brać informacje w postaci zrozumiałej, dla kogoś, kto chce
    odprowadzać podatki, bo musi, a nie dlatego, że go to pasjonuje? Gdyby
    nie wyobraźnia kolegi, w życiu nie zadałbym pytania pierwszego. Pytam o
    jakiś "tutorial" jak poprowadzić formalności na starcie, żeby za kilka
    lat US nie przyszedł do mnie w postaci niestrawnego zawiadomienia.

    Dzięki z góry.

    --
    Marcin Szewczyk (Wodny)
    [ GG: 4624915 tlen: wodny ]

    *** Archiwum grup: http://groups.google.pl ***

  • 2. Data: 2006-05-29 07:04:28
    Temat: Re: Odprowadzanie 0 zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 May 2006, Wodny wrote:

> [...]
    > jest takie: Czy w związku z posiadaniem NIP'u muszę składać co roku jakiegoś
    > PIT'a z oświadczeniem, że zarobiłem 0zł czy nie?

    Nie, deklaracje na ogół składa się "z okazji" (czyli konieczności
    rozliczenia bieżących podatków). Składanie deklaracji tzw. zerowych
    jest rzadkością (choć występuje - np. i zarejestrowanego podatnika
    VAT).
    Z okazji zaszczytu posiada NIP jako takiego jest tylko obowiązek
    aktualizowania danych które są w NIP ujęte - np. jak się wymieni
    dowód osobisty, zmieni miejsce zamieszkania itp.

    > Trzecie pytanie:
    > Skąd mogę brać informacje w postaci zrozumiałej, dla kogoś, kto chce
    > odprowadzać podatki, bo musi, a nie dlatego, że go to pasjonuje?

    He, he, mówi "pasjonuje" ;>
    Znaczy statystyczny grupowicz to nic nie robi ino kombinuje jak
    zapłacić większy podatek, tak? :)

    Spróbuj zajrzeć na strony infor.pl podatki.pl ...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-29 07:10:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Wodny wrote:

> [...]
    > pytanie jest takie: Czy w związku z posiadaniem NIP'u muszę składać co
    > roku jakiegoś PIT'a z oświadczeniem, że zarobiłem 0zł czy nie?

    Nie musisz.

    > Drugie pytanie jest takie:
    > Czy muszę odprowadzić jakieś należności do US, po odebraniu pieniędzy
    > z TFI (zakładanie rachunku przez SFI w mBanku)?

    Nie musisz. TFI już to zrobiło za ciebie. Podatek od fundudszy
    inwestycyjnych jest pobieramy przez fundusz i ryczałtowy.

> [...]
    > o jakiś "tutorial" jak poprowadzić formalności na starcie, żeby za
    > kilka lat US nie przyszedł do mnie w postaci niestrawnego

    Nie ma prostej odpowiedzi. Ogólnie: dopóki nie masz żadnych dochodów to
    się nie musisz martwić. Potem polecam prasę (Rzeczpospolita, Gazeta
    Prawna, Gazeta Podatkowa), tę grupę dyskusyjną i ustawy (np. na
    http://podaki.pl po bezpłatnej rejestracji)

  • 4. Data: 2006-05-29 19:41:47
    Od: Wodny <w...@g...pl>

    Dziękuję raz jeszcze za odpowiedzi!