  • Data: 2006-10-19 20:38:34
    Temat: Status absolwenta a ZUS
    Od: "Odi" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    niedawno ukonczylem uczelnie wyzszą i teraz szukam pracy. W zasadzie prace
    mam ale na umowe zlecenie, czyli pracodawca nie placi za mnie skladek na
    ZUS. Dowiedzialem sie, ze jesli w niedlugim czasie po zakonczeniu studiow
    podejme prace (bedzą placone skladni ZUS za mnie) to okres studiow liczy sie
    do emerytury jako "lata pracy". Stąd moje pytania:
    -czy z tymi latami studiow jako "lata pracy" to prawda?
    -jaki jest maksymalny okres po zakonczeniu studiow, w ktorym mam czas na
    rozpoczecie placenia ZUSu (zalozenia DG czy tez zatrudnienia sie)?
    -czy ten okres jest taki sam jak czas, w ktorym przysluguje mi status
    absolwenta?
    -ile trwa okres, w ktorym przysluguje mi status absolwenta (dziekanat i
    rektorat podają dwie wersje)

    Pozdrawiam,
    Odi