  • 1. Data: 2005-03-02 07:04:59
    Temat: Stawka 19 proc. i umowa z bylym pracodawca
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wyczytalam w przepisach, ze osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza nie
    moze skorzystac z 19 procentowej stawki PIT jesli podpisala ona umowe ze
    swoim bylym pracodawca. Wowczas trzeba sie rozliczac wg normalnej skali
    podatkowej.

    Podobno ten zakaz nie obowiazuje, jesli ma sie umowy podpisane z kims
    jeszcze oprocz swojego bylego pracodawcy. Czy grupa wie moze cos na ten
    temat?

    Pozdrawiam
    parrot

  • 2. Data: 2005-03-02 14:29:30
    Temat: Re: Stawka 19 proc. i umowa z bylym pracodawca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005, parrot wrote:

> [...]
    >+ swoim bylym pracodawca. Wowczas trzeba sie rozliczac wg normalnej skali

    Ano tak.

    >+ Podobno ten zakaz nie obowiazuje, jesli ma sie umowy podpisane z kims
    >+ jeszcze oprocz swojego bylego pracodawcy. Czy grupa wie moze cos na ten
    >+ temat?

    ...ja pierwsze słyszę :] - w przepisach nie widać...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-02 15:29:14
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > ...ja pierwsze słyszę :] - w przepisach nie widać...
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Hmmm, no to wot przykrosc... Na szczescie moge podpisac umowe z inna firma
    mojego obecnego pracodawcy, w ktorej nigdy nie pracowalam wczesniej. Mam
    nadzieje, ze to zalatwia sprawe?

    Dziekuje za pomoc :)

    parrot

  • 4. Data: 2005-03-03 00:32:44
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hmmm, no to wot przykrosc... Na szczescie moge podpisac umowe z inna
    > firma mojego obecnego pracodawcy, w ktorej nigdy nie pracowalam
    > wczesniej. Mam nadzieje, ze to zalatwia sprawe?

    proponuję (skoro jak napisałaś "czytam różne przepisy"...)
    przeczytać jeszcze raz art. 9a ust.3 uopdf

    nie jest ważna umowa z inną firmą a rodzaj czynności wykonywanych
    na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy...

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 5. Data: 2005-03-03 08:06:48
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > nie jest ważna umowa z inną firmą a rodzaj czynności wykonywanych
    > na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy...

    Ech, wiem... ale de facto bede jednak robic to samo. Oczywiscie mozna co
    innego napisac na fakturze, ale umowe o prace mialam napisana w tak ogolny
    sposob, ze de facto wszystko pod to podpada (zwlaszcza punkt "inne polecenia
    pracodawcy"). I jak tu udowodnic US, ze tego, za co jest faktura u
    pracodawcy nie robilam?

    Ale dzieki za podpowiedz. Przyjrze sie temu jeszcze raz i zastanowie, na co
    moglaby byc faktura, zeby byc w porzadku z ustawa.

    Pozdrawiam
    parrot