  • 1. Data: 2003-06-04 10:44:51
    Temat: Stowarzyszenie zwykłe
    Od: "ogolny" <o...@o...com>

    Razem ze znajomymi powołaliśmy do życia stowarzyszenie, a żeby formalności
    było mniej wybraliśmy uproszczoną formę czyli stowarzyszeni zwykłe. Nie jest
    coś takiego rejestrowane w sądzie, lecz jedynie zgłaszane do organu
    nadzorujęacego, a co za tym idzie nie ma osobowości prawnej. Mamy teraz
    problem z założeniem konta w banku, żądają od nas regon. Zastanawiam się czy
    może ktoś spotkał się z podobnym problemem, ponieważ nie wiem czy szukać
    innego banku, czy też jakimś cudem uda nam się nadać regon?

  • 2. Data: 2003-06-04 13:30:29
    Temat: Re: Stowarzyszenie zwykłe
    Od: Jastra <j...@g...sprint.pl>

    On Wed, 4 Jun 2003, ogolny wrote:

> [...]
    > może ktoś spotkał się z podobnym problemem, ponieważ nie wiem czy szukać
    > innego banku, czy też jakimś cudem uda nam się nadać regon?

    Powinni dac Regon w urzedzie statystycznym bez problemow. Zwykle trzeba
    poczekac, ale problemow nie ma.

    Pozdrowienia
    Basia

  • 3. Data: 2003-06-04 15:20:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ może ktoś spotkał się z podobnym problemem, ponieważ nie wiem czy szukać
    >+ innego banku, czy też jakimś cudem uda nam się nadać regon?

    REGON nie wymaga osobowości prawnej !!
    Przykłady obiektów które mogą mieć REGON a nie mają osobowości:
    - DG OF (REGON ma moja DG, a nie ja :))
    - spółka cywilna
    - "mała" wspólnota mieszkaniowa w zarządzie wlasnym

    pozdrowienia, Gotfryd