  • Data: 2002-06-22 11:52:07
    Temat: Student zatrudnia na umowe o dzielo - Jakie koszty?
    Od: Tomek <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Was!

    Mam zamiar zalozyc wlasna DG. Chodzi o sprzedaz uslug wykonywanych przez
    pracownikow zatrudnianych przeze mnie na umowe o dzielo. Nie jestem nigdzie
    zatrudniony. Chcialbym moc wystawiac faktury VAT. Prawdopodobnie KPiR.

    Zastanawiam sie, czy odpowiedzi na niektore z ponizszych pytan roznia sie w
    kontekscie tego, ze jeszcze jestem studentem. Prosze o wskazowki, gdzie
    moge
    znalezc takie informacje:

    * Jakie koszty poniose przed osiagnieciem 1-ego przychodu?

    * Czy bede musial placic skladki ZUS za siebie i pracownikow? (jestem
    ubezpieczony na uczelni)

    * Czy jest mozliwe, od strony formalno-prawnej, prowadzenie tej
    dzialalnosci
    z zagranicy? (np. zlecenie w biurze rachunkowym prowadzenia ksiag,
    odprowadzania podatkow, wystawiania i wysylania faktur, podpisywania umow w
    moim imieniu) --> ew. ile moze to kosztowac?

    * Jak zatrudniac pracownikow zagranicznych (praca zdalna)? Czy musza miec
    oni wlasna DG?

    Pozdrawiam slonecznie,

    Tomek