eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSzczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków › Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków
    From: "Jacek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów
    kolekcjonerskich i antyków
    Date: Fri, 26 Oct 2007 08:33:39 +0200

    Szczególne procedury VAT-Import z poza EU dzieł sztuki, przedmiotów
    kolekcjonerskich i antyków.

    Pytanie zadałem wcześniej na pl.biznes, jednak nie wyjaśniło to moich
    wątpliwości.

    Jak się sprawa ma z importem ww. artykułów ?
    Planuje za granicą kupić trochę z tych rzeczy poza UE(to też może miec
    znaczenie), gdzie część chcę
    zatrzymać a część sprzedać. Później więcej, ale już raczej na sprzedaż.
    Czy zapłacę VAT na granicy od wartości celnej czy dopiero jak sprzedam i
    wtedy od marży ? I co z Vatem za to co zatrzymam ?
    Najlepiej jako os. fizyczna. Jako firma też by mnie interesowało.

    Przyjrzałem sie dokładniej tej niejasnej ustawie o Vat art.120
    http://www.vat.pl/att/przepisy/VAT_2005.pdf

    Art.120 ust.2 mówi krótko:

    ****
    2. Stawkę podatku 7% stosuje się do importu dzieł sztuki, przedmiotów
    kolekcjonerskich oraz antyków.

    *****

    Natomiast art.120 ust.4

    *****

    4. W przypadku podatnika wykonującego czynności polegające na dostawie
    towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków
    nabytych
    uprzednio przez tego podatnika dla celów prowadzonej działalności lub
    importowanych
    w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca
    różnicę między całkowitą kwotą, którą ma zapłacić nabywca towaru, a kwotą
    nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.

    *****

    Więc jeśli dobrze rozumiem to jeśli kupię tylko dla siebie to zapłace od
    razu 7%, ale jeśli kupi mi to ktoś inny - jakis handlarz, który wystąpił o
    rozliczanie sie z marży i sprzeda mi z symboliczna marżą to praktycznie VAT
    bedzie minimalny od tej marży i faktycznie moja cena będzie dużo niższa niz
    ta pierwsza z 7% VAT.

    Czy może jest po prostu tak, ze z góry płace 7% VAT i potem przy sprzedaży
    dorzucam jeszcze podatek z różnicy czyli marży ?

    Sprawa ma się podobnie jak kupno samochodu używanego- ten sam art. 120
    tylko, że tu jeszcze chodzi o import z poza Unii.

    Dziekuję za wszelkie uwagi.

    Pozdrawiam
    Jacek