  • 1. Data: 2012-07-18 09:55:06
    Temat: Szkolenia a VAT
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Od 2011 roku większość szkoleń została zdaje się opodatkowana stawką
    podstawową. Jest jednak art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a), który mówi, że
    zwolnieniu podlegają usługi kształcenia zawodowego lub
    przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26, prowadzone
    w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.

    W związku z tym, że poproszono mnie o przeprowadzenie szkolenia, a ja
    nigdy czegoś takiego nie robiłem, jako odrębnej usługi, byłbym wdzięczny
    za jakieś nakierowanie na te "odrębne przepisy". Ewentualnie może ktoś
    podpowie jak opodatkować szkolenie przeprowadzone w formie zdalnej (za
    pośrednictwem Internetu) z programowania dla programisty (czyli jakby
    nie patrzeć kształcenie zawodowe). Ja bym dowalił tradycyjnie 23% VAT,
    ale jeszcze nie wiem, co klient na to :-)

    Maciek